Sep 15, 2014

sambung citer hantu

assalamualaikum
maaf..n3 ini mungkin panjang.....sebab malas nak buat episod sambung2..takut tak sempat..nanti korang marah cheqna...hahahaha 
n3 pasal hantu....kena citer cepat2 sebab stat selasa...tuan punya blog akan bercuti..yihhhhhaaaaaaa..bercuti sampai 23hb insyaallah.....nanti update pasal percutian cheqna tu yer....destinasi yang menjadi kegilaan...hahahaha
ok sambung...rupanya yang kak muni.,.cheqna nampak tu bukan kak zie...ok nanti dulu...selasa malam...lepas habis LDK dalam kul 11 malam...cheqna dah set dalam kepala nak tidur terus lepas ni....rupanya katil anganku musnah
Jurulatih Pak Abu bagitau ada xtvt..dipanggil solo night....antara konselor yang pergi adalah cheqna n kak oya je...yang lain ( Iza..kak uda..kak zie..kak siti n shahlan) tak join...kak muni join...yang kelakonya semua yang pergi 26 orang....means 8 orang jela yang tak join...cheqna nombor 24..kak muni 23 dan kak oya 22...maknanya cheqna adalah orang ke3 yang dalam barisan yang memulakan perjalanan meredah hutan dimalam hari..depan cheqna nombor 25 adalah Syida...dan nombor 26 cheqna x ingat namanya...depan sekali of coz pak abu
peserta wanita mulakan perjalanan dulu..thats y cheqna peserta ke3 walaupun nombor 24...laki belakang..so belakang cheqna adalah kak muni dan belakang kak muni adalah kak oya..kami mulakan perjalanan...gelap gulita....syida duk bagitahu hati2 ada akar...hati2 ada pokok..so cheqna pun akan ulang la untuk makluman orang belakang...tiba tiba
>
>
>
>
>
>
>
makin jauh berjalan..makin cheqna tak dengar suara2 orang belakang..cheqna masih rasa kak muni pegang pinggang cheqna...cheqna pun tanya kak muni
"kak...bakpe aku x dengo doh suara2 orang kat belakang?"
kak muni jawab dalam suara takut2 dan ketar2
"na...mung tau dop..aku dah terputus hubungan dengan orang belakang"
cheqna pun terus bagitau
"ok dakpe...pegang aku kemas2... kuat2 kak" sebab cheqna tahu kak oya dan kak muni boleh dikategorikan sebagai kurang berani especially kak oya...masa kak muni bagitahu tu otomatik teringatkan kak oya..Ya Allah...ganelah kak oya....
dan tiba2 juga..terasa tiada lagi pelukan kak muni di pinggang cheqna...ahh sudah.....macamana ni..tak sempat nak fikir pape...terasa bahu cheqna dipegang dengan kasar..menekan tubuh cheqna sambil cheqna dengar suara berbunyi :
"DUDUK"
terus cheqna terduduk u...syida tak nak lepaskan pegangan tangan cheqna tapi cheqna terpaksa lepaskan...dengar syida panggil..."akak"...tapi cheqna tak dapat buat pape..
ok..korang bayangkan...dengan keadaan yang gelap gelita....hutan ko.....memang tak nampak pape...sunyi...hanya dengar suara unggas2..cengkerik2...tu je....x nampak pape...mulut cheqna tak berhenti baca ayat kursi..al fatihah..ayat seribu dinar...dan ntah ape2 lagi ayat...sedang cheqna duk membaca ayat2....dalam 10 ke 15 minit kot....tiba2 terdengar suara perempuan...
"akak...akak"
cheqna ni bila dengar je suara...hah sudah..ni orang ke bukan ni..yelah korang oii..dalam hutan...jam dah dekat kul 12 malam...memang haruslah ku fikir bukan2..cheqna tak jawab panggilan tu...dengar lagi....
"akak....akak...akak kat mana...."
pun cheqna tak jawab...
"akak!!!!!!!!!akak!!!!!!!!!!!!" dengar lagi suara perempuan memanggil
cheqna pun TERjawab
"ye...akak kat sini"
"akak....ni kita..syida....kita takut kak..akak kat mana"
"akak kat sini...meh kat sini"
"akak kat mana...kita tak nampak kak"
"awak jalan je.."
"kita tak nampak kak"
"jalan je!!!!!!!!!!" cheqna tinggikan suara....dahlah pitching aku ni mengalahkan dibah noor...memang bergema r hutan tu..hahahahaha
sekali nampak ada orang berjalan...cheqna masa tu YA Allah..betul ke ni orang....
"Akak...Allahuakbar akak..kita ni syida" sambil dia pegang tangan cheqna
sebaik dengar dia sebut Allahuakbar..cheqna dalam hati kata..hah..betul la ni syida..hahaha...kemas keming ko syida pegang tangan cheqna...jari manis kiri cheqna ada cincin...sakitnya Tuhan je tahu....hahahaha tapi ku tahan kesakitan itu sebab rasa syida tu takut sangat...ketar tangan dia...terus cheqna suh dia baca apa2 yang patut..
lama..kami dalam hutan tu,.....cheqna tak berani nak toleh kiri kanan..sebab ada satu ketika cheqna nampak imbasan putih tepi cheqna..macam orang gitu....
kak muni kena usik...di garunya belakang kak muni dengan daun..kak muni beranggapan jurulatih...tapi bila difikir logik...macamana jurulatih boleh berada berhampiran kami sebab jalan sempit...at least akan dengar jugak derap tapak kaki tu...tapi x de...chemat staf opis cheqna pun kena usik gitu..dia siap pusing 360 darjah bila diganggu tapi x nampak sesiapa pun..
kak muni dalam kelas sebelum aktiviti ni pakai shawl buat selimut badan...masa masuk hutan tu dia siap simpan awal2 dalam beg shawl tu....tapi...boleh jurulatih tanya dia "awak yang pakai shawl dalam hutan tadi kan"..kak muni cepat2 menggeleng kepala sebab tu bukan dia
bila dah habis xtvt ni..masing2 citer tak berani nak angkat muka...terutama kak oya..bila disuruh duduk..,muka dia terus dia letak kat lutut..means keadaan dia macam mencangkung...sambil peluk lutut dan muka dilutut la...cheqna pulak hanya berani pandang depan..kiri kanan tak berani...masa tu terfikir..adakah imbasan putih yang cheqna nampak tu seperti yang jurulatih bagitahu...huhuhuhu
pasal orang berkemban yang kak muni nampak tu...kak siti pun nampak....dan paling teruk kena usik adalah shahlan...kali pertama bergolek adalah belon ( malam pertama kami main belon..dan belon tu kami bawak balik bilik masing2) kali kedua bergolek adalah belon..kali ke3 bergolek..hambik...kepala sahaja...memang shahlan pejam mata kemas2.....tapi...shahlan dikacau lagi...mende alah tu memunculkan diri dalam cermin.....terkedu shahlan...sehinggakan bila tudung botol perfume dia jatuh..hanya mampu digaga2 dengan kaki ke ngan tangan je...dia tak berani nak intai bawah katil tu....barang mandian yang merata2 dia letak..tetiba berada kemas dalam gayung....ingatkan cleaner yang kemaskan..rupanya tak..cleaner takkan masuk bilik selagi peserta masih ada...hurmmm.....misteri nusantara betul...tapi tak heranla sebab memang dalam hutan kan..
dah..tu je citer hantu..korang tak payah imagine hantu tu usik2 cheqna ke...x mo x mo xmo...seram mak....hahahahaha
jangan lupa  klik SINI yer...buktikan sokongan anda kepada cheqna....hahahahahaha =)

5 comments:

  1. Fuhhh....mmg mencabar klu gitu...
    Dulu2 selalu gak xtvt masuk hutan tp setakat ni x de la kena ganggu smpi mcm tu...bunyi2 tu mmg ada tp dr unggas malam je spt kelawar, burung jampok, belalang dll...

    ReplyDelete
  2. huwaaa terbaca malam tadiii...huwaaa benci nyerr...serammm!!

    ReplyDelete
  3. gile la ... tp antu mmg usik org yg die tahu tkt ngan die je .. dan lemah semangat .. ni mesti semangat cheqna kuat ni ... kan

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~