Sep 9, 2014

~ episod 2- ada hantu ~

assalamualaikum
sambung lagi kisah di Lipis, Pahang
kami....bergambar sebelum turun dinding ni...4 orang turun...lagi 2 tak turun...jurulatih tak paksa....
sukenyer izarina...almaklumlah topi kak oya ntah ape2 dah....yang penting..semangat kami tinggi untuk melawan ketakutan masing masing...seronok jugak buat aktivitii macam gini..yela..bukan senang tau nak buat cam gini.....tak de peluang je...err..alasan la kot yang ni..hahahaha
lepas aktiviti turun dinding..tengahari tu kami disuruh untuk masak sendiri by group...yang ni ahli group kami sedang menyiang ayam...ayam tu sembelih sendiri ok..
see..kak muni...korang mampu sudip senduk panjang bagai macam kak muni pegang tu...terpaksa kami gunakan apa yang ada..x payah nak berlagak duk rumah sangat....hahahahaha..kak muni dalam persediaan masak sardin je pun...sudip mengalahkan nak masak ayam 10 ekor....hahahaha
masing masing busy duk goreng ayam..guna pisau la...g cari kayu untuk buat sudip...ko mampu???hahaha...cheqna buat ape??cheqna kan mem...of coz la bagi arahan je...hahahahaha...i basuh perkakas2 u..kalau semua nak masak..sape plak yang nak basuh perkakas2 itu...lalalalala
ouh..ibu tiri sedang berjampi serapah..menyeru roh masterchef agar masakan sardinnya sedap....hahaha ni kalau kak muni baca memang dia ngutuk aku ni..hahahahaha
selesai masak...maka sama2 kami nikmati hasilnya...dibawah pohon yang redup....setelah mengharungi pelbagai rintangan dan dugaan..akhirnya kami dapat makan....alhamdulillah
with kak siti..orang yang seringkali nampak hantu...tettttttt...dah...x payah nak citer lebih lebih....ke ada yang nak tahu???kalau ade i story..kalau tak de...i pendam sendiri..hahahahaha
ouh..ok..ada stok baru yang cheqna upload....nak tengok sila klik SINI tq ye sayang sayang sekalian 

7 comments:

  1. Bila ada kem begini bab masak itulah yg happening sikit. Nak hidupkan api dan peralatan masak mesti buat masing-masing senyum dan kerja keras..

    ReplyDelete
  2. apa yang penting..kerjasama....bagus program begini

    ReplyDelete
  3. nak tau cite tu .. ai suka yg mistik2 ni ...
    ni betui2 kursus ni .... huh mencabar betui tak sanggup kot kami nk pi ...

    ReplyDelete
  4. best2.... akak penah turun flying fox masa btn dulu... udahla jurulatih tu bekas askor, tgh ttp mata sedor2 dh melayang huhuhui mmg serem tp selamat lah...

    cite lah tang hantu tuh.... nk tau jgk walaupun penakut

    ReplyDelete
  5. wah bestnya xtiviti gini.. teringt masa sekolah2 dulu..
    sekarng ni.. langsung xde xtiviti..
    tp xtiviti panjat2 ni.rasa x berani.. dulu penakut..sekarng lg lah..

    ReplyDelete
  6. Mana kisah hantunya? Iols suka baca kisah2 seram ni.

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~