Apr 21, 2014

~ Kembara Kebajikan 1 Malaysia family Care Episod 1 ~

assalamualaikum
hamboi tajuk kemain koo...seperti dalam N3 yang INI makanya cheqna sambung kisahnya ye..err..bukan sambung..baru nak story sebenarnya..
ok..program ni berlangsung pada 13 April 2014..tapi kami 12 April dah berkampung di Besut..buat persiapan sedikit sebanyak..
dimulakan dengan kanak2 riang..kami baru sampai ni..tapi kak huda n kak zie sampai dulu dari kami...
kak zi dan belon..hahahahaha..ada kisah disebalik ka zi dan belon..memang suker sokmo r kalu ingat..hahahaha
kak huda dan belon..x dop kisah..hahahahaha
 kami dibahagikan kepada 3 group...1 group jejak pr1sma..wani..jie n 2 orang student praktikal...1 group home help cheqna n shahlan dan group last klinik kaunseling dianggotai oleh kak oya, kak zie kak uda, kak siti n student praktikal..ni gambar masa 13 April kat jejak Pr1sma...tengah nak set up dewan...
pendaftaran bermula...alhamdulillah untuk jejak pr1sma berjalan lancar walau ada sedikit kekalutan pada awalnya...
majlis perasmian berlangsung jam 330pm..

konvoi dari kelantan tiba ke besut dalam pukul 11 pagi..ekceli program ni round satu malaysia ok..nama lagi kembara...
bersama motor2 ini cheqna n shahlan berhome help
kami berkonvoi menuju ke rumah klien
kami follow....shahlan ni ada kisah kelakar yang dia citer masa kami berkonvoi..nano la shahlan..masa berkonvoi ni kan ada motor2 besar yang dipanggil marshal ork..so perjalanan kita smooth r..x payah berhenti kat trafik light..semua orang kena bagi laluan kat kita kan...shahlan punya seronok..sabar jela akak dia ni melayan dia dalam kete..
ok..dah episod 1..nanti cheqna citer pasal perjumpaan cheqna ngan klien2 masa kami buat homehelp..ada satu kisah yang menyebabkan shahlan tertunduk diam seribu bahasa sebab terlalu marah dan sakit hati..apa kisahnya??tunggu ep 2 ok..

6 comments:

  1. seronok berkonvoi macam ni,boleh juga relax-relax ye tak?apa citer seterusnya...

    ReplyDelete
  2. haha..di excord mcm tu...cheqna rasa mcm vvip la pulak..:)

    ReplyDelete
  3. syioknyer keje cam cheqna.. macam2 benda dibuatnyer...
    tak sabar ni episod dua...

    ReplyDelete
  4. bestnya..merasa la jadi VIP kan, boleh jalan terus je..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~