Apr 17, 2014

~ betul ke ni??~

assalamualaikum
hahahaha
ntah betul ntah tidak...kalau cheqna..x takut lipas..tengok je lipas..terus cari spray penghapus lipas..nyah kau dari rumah ku..hahahaha
kata suami...bukan suami takut isteri...tapi ada ketikanya suami ni malas nak 'base' ngan isteri..err..camana erk nak terangkan kepada orang luar dari Terengganu n kelantan maksud malas nak base ni...sebutan base tu berbunyi BA SE..bukan BASS yer..
contoh yang boleh cheqna bagi..kalau kita isteri membebel..ada suami yang diam je..malas nak menjawab walau hakikatnya suami yang betul isteri yang salah..sebab..suami malas nak panjangkan cerita..almaklumlah...isteri ni kalau tengah marah..membebel..kadang2 isteri tak tahu pun apa yang dibebelkannya..main cakap je...so..suami yang bijak..dia tak kan menjawab..dia hanya diam..bukan kerana takut..tapi kerana malas nak base..bila keadaan dah ok..barulah suami akan memainkan peranan memberitahu perkara yang sebenar..tengok keadaan lah..time2 isteri dah ok..sedang bergembira berbicara..
eh eh..macam tercerita pasal cheqna ngan suami je..hahahaha.suami selalu cakap cheqna suka membebel..hahaha..antara ayat suami
"dari celik mata(bangun tidur)..sampai tertutup mata(tidur kembali) belebel je kijean..kene molek..dalam tidur pun belebel (means cheqna mengigau r tu) hahahahaha..hah..ce tanya somi masing2..korang membebel tak waktu tidur....hahahahaha
suami kata..bukan cheqna ni sepanjang masa membebel..ada mende tak kena..siap r...tadah r telinga...hahahaha..ce time cheqna plak buat silap..cheqna pun kena gak tadah telinga...senyap je...x suka menjawab time suami nasihat or marah kat cheqna...sebab kalau time pasangan marah..kita menjawab..takkan selesai masalah...malah makin berpanjangan...amik masa...bila dah reda..baru pulihkan balik keadaan ye =)
sekian tips dari Prof Muhana aka Prof Muhampeh..kata sepupu cheqna la...hahahaha 

8 comments:

  1. Salam CheqNa..K.atie xder la takut cuma geli lar.Klu anak pompuan k.atie sampai menjerit2 nampak lipas..punya la takut.Hadoiii...

    ReplyDelete
  2. hahahhahha..sabo je la cheqna....suka belebel..tapi bila senyap je..sure husband pulak tertanya²..kenapa diam jeee....

    ReplyDelete
  3. saya setuju! kalau sorang tengah marah yang sorang lagi baik diam..nanti dah o.k baru cakap :) ..kalau dua-dua bercakap siapa yang nak mendengar ?

    ReplyDelete
  4. Kakak takut lipas cheqna apa lagi kalau lipas yg besar boleh terbang tu..

    Kakak dulu masa anak kecik suka juga membebel dah tua ni dah malas. Stamina dah kurang kot hihi...

    ReplyDelete
  5. assalam cheqna..acik bukan takut lipas..tapi tak suka hi hi..lipas ni miang..pantang dapat peluang..suka panjang orang

    ReplyDelete
  6. bkn takut lipas..geli jer..hehe

    mmg sebaiknya kita diam kalau psgn tgh nak membebel.

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~