Apr 17, 2014

~ aiskrim malaysia homemade by chef cheqna ~

assalamualaikum
bila mood rajin datang menyerang..memang cheqna rajin tahap ultraman lampu penuh didada..hahaha x de kaitan pun...ghasak..
hari tu..adik ipar selalu bawak balik aiskrim malaysia yang dia beli ngan kawan dia..ada aiskrim asam masin merah..asam masin putih..aiskrim nenas..aiskrim jeruk pauh kot...sedapnya....panas2 makan eskrem malaysia...
apa lagi..projek membuat aiskrim bermula la..suh suami belikan plastik aiskrim..n asam masin merah n putih..dan cheqna pun membuatnya.....tengok..banyakkan...hahahaha syok woo makan panas2 ni..suami cheqna makan...tapi cheqna kena kasi pukul dulu aiskrim tu kasik lembik sket,..kalu keras2 suami sengal nak makan katanya..
apa lagi...try r..senang je kan...

9 comments:

  1. kalau buat dkt rumah ni, tak berhenti-henti la bebudak tu tutup bukak pintu petiais

    ReplyDelete
  2. mmg sgt sesuai dia masa panas terik gini... jimat sedap pun iya

    ReplyDelete
  3. askrem mesia memang rare.. tak lekang dek panas tak lapok dek hujan.. hehhe.. (btol ke pepatah tu?)

    ReplyDelete
  4. amboii rajinnya cheqna...rajin mengupdate pulak ya..:)

    nak datang beli aiskrim ni...bubur pulut hitam punya perisa ada tak hehe

    ReplyDelete
  5. lama dah tak buat. selalunya kalau buat bubur kacang atau bubur jagung wajib buat aiskrim malaysia. sedapnya...

    ReplyDelete
  6. dah lama tak buat ni..
    anak-anakpun dah bertanya bila nak buat lagi.. ibunya tak cukup rajin lagi.. hehehe..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~