Apr 9, 2014

~ 27 Mac 2014~

assalamualaikum
ni kenduri kat umah kami plak...berlaku on 27 Mac 2014
sian adik cheqna..sensorang je..isteri tak de..kemana isterinya??hahaha meh nak citer...seminggu sebelum akad nikah mereka(22 Mac 2014) bakal isteri aman pada waktu itu mendapat surat tawaran bekerja dan kena hadiri kursus dulu kat KL..dan kursus tu bermula 24 Mac hingga 28 Mac 2014..hambik.,..memang sah sah x de la waktu kenduri kat umah kami...bakal beras cheqna(pada ketika itu) ekceli pelajar jurusan kedoktoran dari uni kat indon..so bila dapat surat tu..dia try kol untuk mintak tangguh tapi urusetia x berapa nak kasi sebab takut tempat yang dia mintak untuk kerja u diisi oleh orang lain dan tak tahu bila lagi kursus ini akan diadakan...so setelah perbincangan dibuat..maka dengan berat hati..beras cheqna yang baru bergelar isteri selama 2 hari terpaksa mengorbankan jiwa dan raga menghadiri kursus kat Kl tu..
alhamdulillah..beras cheqna dapat kije kat HSNZ, KT. dekat ngan suami..alhamdulillah...=) 
pemilik blog bersama adik ipo yang bongsu..adik ipo cheqna ni memang wehi gambo....x pasal2 kakok ipo pun terjebak sama...hahahaha
pesen tak de monopod..so senget2 jela kepala tu...dah pengantin pompuan tak de..kita bergambar jela sesama kita =)
adik mak yang bongsu ( cheqna panggil Cu Nor) dan anak sedara mak yang sulung ( cheqna panggil abang)
alhamdulillah..semua dah selamat..beras cheqna namanya ikin pun dah selamat bekerja...

6 comments:

  1. Kira tak sedihlah sebab majlis akad nikah dah selesai di rumah perempuan. Bagaikan rezeki biras cheqna dpt kerja sebaik menikah. Sampai bila pun mesti dia ingat.

    Sebab itu adik cheqna walau sanding sendiri masih mampu senyum sebab ada cerita indah disebalik dia sendiri, isteri dpt kerja baik. Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. Tak per lah. Kat umah pompuan dah sanding kan ☺

    ReplyDelete
  3. ada hikmah kan disebaliknya, kalu dia tolak kursus tuh tak tentu dia dpt keje dkt ngn somi nyer... takpe sanding sornag2... isterinyer ada urusan penting heheheh

    ReplyDelete
  4. tergelak bila membacanya dan dapat membayangkan pengantin lelaki sorg2 atas pelamin..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~