Feb 12, 2014

~ bukan kerana aku tak cinta~

assalamualaikum
novel ni memang ada dalam koleksi cheqna...dan bila diadaptasi ke drama tv..memang syok..sebab nak tengok camana Nelly bawak watak mastura n sharnaz bawak watak jebat..memang tertunggu tunggu gak..
ada yang layan tak novel ni???or layan drama ni??cheqna layan..dan paling mengejutkan suami yang tak berapa nak layan citer2 melayu pun layan citer ni...citer ariana rose pun dia layan skang ni...hahaha semuanya jasa bini yang suka menghasut suami....tiap2 malam tanya "yang..jebat ada dop malam ni??" kadang bosan nak menjawab..tapi..haip..isteri yang baik..jawab jela...cheqna tanya gak suami kenapa dia boleh suka ngan citer ni..katanya suka tengok jebat yang bawak watak macam gitu...x seperti lelaki2 yang ditunjukkan romantik..poyo...yang ni macam best katanya...dengan cara jebat cam gitu...
malam tadi..pas cheqna solat isyak lebih kurang jam 945 malam ( lewat sebab terlayan citer korea MLFTS ) tiba2
"yang..abang tiba2 je rasa lapo" kata suami...sebelum tu 630pm kami dah g makan bihun sup kat SINI  dan pas maghrib suami makan plak cendol yang semalam punya event ada baki sket..tetiba dikatanya lapar lagi..haishhhh
"abang rasa nak makan benjo hasil air tangan isteri je..terbayang2 benjo yang sayang buat hari tu..sedap..abang buat tak jadi r macam sayang buat" sambung suami lagi
" x payah banyak sangat drama bang..cakap je nak suh sayang buat" cheqna berkata..suami gelak je...so cheqna terus ke dapur..amik roti marjerin telur n semua diletak atas pemanggang ajaib....ketung ketang kat dapur jap...siap terus bawak ke suami yang sedang menonton bola
"eh..abang tak tengok jebat ke??tanya cheqna sebaik saja suami mula menggigit benjo..
"hohh..jebat yang..cepat yang alih tv tu" kata suami dengan penuh semangat...err alih tv tu maksudnya tukar siaran ye..dengan mulut penuh benjo..semangat tengok jebat..siap dia plak citer kat kiter apa jadi pada jebat..nape ailing tu duk umah mas..padahal cheqna dah tahu semua dah sebab dah baca novel kan...tapi sebab suami citer...kite dengo jela...
hari tu...diwasapnyer gambar ni kepada cheqna dengan caption..jebat masa kecik..hahahaha..kuat gak pengaruh cheqna pada suami ni...dulu kemain kutuk drama melayu...skang hambik....dia yang tercongok depan tv tunggu citer dimainkan...
hahahaha

15 comments:

  1. haha.. cerita ni pun buat suami sy terpengaruh tgk jgk kikikiki ...

    ReplyDelete
  2. Dedua tak layan...hehehe...kat umah nan hado astronya.

    ReplyDelete
  3. Kakak novelnya tak ada dan astro pun tak ada dirumah. Sebenarnya kakak jarang layan tv cheqna.. dah tua agaknya.

    Makan benjo isteri sambil layan tv makinlah syok:)

    ReplyDelete
  4. aku tak minat drama ngan novel .. tp kadang tu tgk jg
    tp jebat ni no idea la ...

    ReplyDelete
  5. hasben da terjebak sama dah... novel dia layan tak? hhee

    ReplyDelete
  6. tak sempat akak nk layan citer ni kat astro... huhuuu...ramai kata best...:)

    ReplyDelete
  7. akak suka layan novel berbanding drama...sbb drama ada pelakon2 yg akak takleh tgk mukanya hehe spt Nabila huda..

    ReplyDelete
  8. mmg drama sangat. tapi kan cheqna.. baru tau kenapa yabang duk cakap nik masak jugak sedap.. die masak tak sama rasa.. oooo..baru tau..nak suruh nik buat.. cheeaahh... haha.. dah kawen bertahun pun dop pehe..

    ReplyDelete
  9. kat rumah sewa xde astro...manjang tertinggal jer...makanya x layan...novel pun x layan...ada nampak ari tuh kat kedai buku..x terbeli plak..sebab dah beli novel lain...layan novel jer la nanti..

    ReplyDelete
  10. saya tak tau nak komen..hahaha
    sebab novel & drama, dua dua saya tak baca/tengok

    ReplyDelete
  11. samalh... hasben saya pun gemarkan watak jebat tu... saya lak ntah nape kurang gemar watak Mas tu.... over lah! ^_^

    ReplyDelete
  12. lyn drama tuh tp skrg nih slow skit sbb dh ada bab yg thrill sbb penjahat dh mula berlelausa... akak nih jenis tgk cite takmo yg ada penjahat2 sgt hahahha.... novel tu msh tak terbeli2 lg...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~