Jan 1, 2014

~ seperti orang lain ~

assalamualaikum
first n3 untuk tahun 2014...perghhh..macam orang amik kisah sangat kan..
azam baru???bagi cheqna tak perlu tunggu tahun baru pun untuk buat azam baru..bangun setiap pagi pun boleh buat..
malam tadi cheqna kemana???tengok masterchef..tengok jebat....layan ambang 2014 bersama UAI n the geng di penang kat tiubawak..sambil2 dengar tazkirah dari suami...pahtu....tido....hahaha
tak de maknanya cheqna nak kuar g tengok bunga api ke..hape ke...marah dek laki...x de pekdah katanya..
suami tanya cheqna...apa yang cheqna nak dalam hidup ni bila dah masuk 2014???
jawapan cheqna "anak" sambil tersengeh sengeh
suami kasik tazkirah lagi..kita ni makin lama makin tua...banyak doh ke amalan kita untuk menuju keSANA??dunia ni..ape sebenarnya yang kita cari???keindahan dunia ni..sementara je yang...akhirat yang patut kita kejar..kebahagiaan disana..abang fikir..dapatkah kita bersama disana nanti..bukan maksud abang tak perlu kejar dunia..tapi berpada padalah..
senyap je cheqna dengo tazkirah dari laki..penuh khusyuk...sambil2 cheqna berfikir...sedang asyik ku berfikir...tiba2
"jom yang...masak maggi..abang lapo..."
huhuhuuhu..lakiku!!!!!!!!!!!!
ko mampu malam2 buta laki lapo masak meggi????kul 12 abang oiiiii
pepun....semoga 2014 lebih baik dari tahun2 yang sudah kita lalui...insyaallah 

5 comments:

  1. semuga tercapailah hajat nak bby tu...heeee...

    salam tahun baru... bagus hasben tazkirah kat isteri

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru cheqna..
    in sha Allah.. jom sesama kita preggy this year.. =)

    ReplyDelete
  3. bagus tazkirah laki cheqna...:)

    saya doakan cheqna murah rezeki...mudah dapat zuriat..insya allah

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~