Jan 15, 2014

~ mini kedai runcit ~

assalamualaikum
Cheqna ni...ada satu habit tau..suka beli barangan dalam bentuk yang banyak..pendek kata suka buat stok...cntohnya seperti gambar yang tertera di bawah
>
>
>
>
>
see..ini adalah koleksi barangan dapur cheqna... sabun.. syampu... dynamo.. daia.. axion.. mandian...tisu...ubat gigi..berus gigi...dan etc..suami kata "selamat datang ke kedai runcit Farina"
eleh...kedai runcit konon..kalau tengah2 mandi ubat gigi habis..kedai runcit ni jugak yang dia cari..hahaha
cheqna suka beli banyak2 ikut stok anggaran cheqna r..means utk berapa bulan...kadang 2 bulan kadang 3 bulan...senang..x payah susah2...bekalan sentiasa ada saat diperlukan...anda plak camana???lain orang lain caranya kan.. 

10 comments:

  1. bapak saya beli stok untuk setengah bulan

    ReplyDelete
  2. saya pun beli banyak sekali beli untuk 2-3 bulan punya :)

    ReplyDelete
  3. Kalau tgh ada promo harga murah, mmg saya amik byk satu2 brg tu...agak2 utk beberapa bln. Mcm sabun tu bkn rosak pun kan kita beli lebih.

    ReplyDelete
  4. Tringat arwah bapak mentua saya...stok macam cheqna ni mmg penuh tambah2 makanan cm sardin beskot maggi beras gula..setengah tahun pon tak tentu abes..kata nye dulu..beringat kot kot darurat..skang setelah 4tahun pemergiian arwah..mak mentua tak meneruskan amalan tu..cukup sekadar keperluan utk 2bulan..kami pon same..mmg betol..tengah2 mlm sabun basuh abes kan sng bile ade xtra..tp yg pasti ikot kemampuan..eh terpnjg pulak ngomen ♡

    ReplyDelete
  5. sama sama!! penting sangat stok2 ni.. karang tetibe kehabisan bekalan mmg meraung la kalau x de stok camni..

    ReplyDelete
  6. Wah.. bgusla...bli bnyak2 tmbah ada hrga promosi kan..huhu

    ReplyDelete
  7. sama la..malas nak pergi membeli belah byk kali...sekali beli penuh troli...

    ReplyDelete
  8. cuti xmas ari tu..meronda tganu..sayangnya takde no hp cheqna hehe..

    ReplyDelete
  9. time harga murah...beli banyak²..buat stok...

    ReplyDelete
  10. jrg buat cam ni .. hehehe
    klu bajet lebih baru buat .. boleh ??

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~