Jan 10, 2014

~ Jumaat ke2 di tahun 2014 ~

assalamualaikum
hari ni..Jumaat 10 Januari 2014..Jumaat kedua di tahun 2014..cheqna kat trg cuti hari ni...anda plak camana??masih bekerja?selamat bekerja...
cheqna suka cuti hari jumaat..rasa rileks sangat...normally pagi2 jumaat..bangun solat subuh..basuh kain baju..kemas umah..kalau rajin masak bekpes..kalau tak rajin ajak suami bekpes kat luar sambil2 cari lauk nasik kat pasar...
balik pasar..jemur kain baju yang dibasuh..mula beroperasi kat dapur..walau makan tuk 2 orang je pun..tapi cheqna rasa puas bila tengok suami makan dengan kenyangnya hasil air tangan isteri tercinta...betul...cubalah duduk temankan suami makan..kalau kita sendiri dah kenyang or tak nak makan...temanlah suami makan...akan ada satu perasaan yang best sangat..x leh nak bagitahu..mungkin hanya orang yang dah kahwin je kot boleh rasa semua ni..best sangat..
pas suami balik solat jumaat..baru kami makan..pas makan...kami berehat2 sambil menonton tv..takpun tv yang tonton kami...yelah...sedo2 kami ber2 tertidur..hahahaha..
pas2 solat asar..kalau rajin kami suka berjalan2 menaiki kereta..round la mana2..pantai ke...g bandar KT ke...depends...
kalau korang yang kerja hari jumaat ni..bagi lelaki terutamanya..tak rasa terkejar2 ke nak g solat jumaat??
ada terfikir gak..agama islam agama rasmi negara kita..hari jumaat adalah penghulu segala hari..tapi kenapa hari ahad juga yang diagung2kan di negara kita kecuali Trg, Kelantan, Kedah, dan Johor....
Pssstttt...kepada yang jengah cheqna di n3 INI..maaf ye..cheqna lambat sket jengah anda semua..almaklumlah..hari jumaat..busy kat umah..nanti cheqna jengah ye..tq =) 

8 comments:

  1. saya pun suka sebenarnya cuti hari jumaat.. tapi selangor masih cuti sabtu ahad..

    ReplyDelete
  2. betul tu cheqna, patotnya kita hormat hari jumaat, penghulu segala hari. tapi kalu kl berubah waktu, bengong gak jadinya buat permulaan. hehehe

    tapi indahnya cuti hari jumaat sebenarnya. para lelaki pun takde alasan utk ke masjid solat jumaat kan

    ReplyDelete
  3. Mmg agak terkejar kejar nak ke masjid pada hari Jumaat tu.

    Untung laaaaaaaaaaaaa..ada pantai2 best boleh jalan2 petang2....hahahahaha..jelessssss aiiiii

    ReplyDelete
  4. Salam ziarah cheqna...sama la kita.walaupon cuma mkn berdua tp atas meja mcm2 menu ada,,,yg penting HB kita kenyg.

    ReplyDelete
  5. p/s:Tawaran harga promosi 3saiz pemanggang ajaib kat blog akak.Jemput singgah ya...

    ReplyDelete
  6. sy memang harap suatu hari nanti malaysia cuti jumaat... best

    ReplyDelete
  7. cuti lah hari apapun, tapi kena semua syarikat pastikan follow lah undang-undang baru. Yang terasa kebebanannya, anak sekolah bapak cuti ahad... masa takde, lagi-lagi yang kerja bawak-bawak lori ni, sedih lah...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~