Jan 6, 2014

~ jom berbahasa ganu ~

assalamualaikum
seakan ada satu roh rajin datang menyeru..maka terupdatelah n3 kedua untuk hari ini...kikiki
jom belajo bahasa ganu..nok dop??meh r..hahahaha..senang kalu korang nak datang ganu..terutama kalu nok g beli di paso payang nung...ejah cakak ganu r...kompem rege muroh...hahaha faham???
cheqna ni dah 30 tahun duk ganu..asalnya cheqna ore kelate...ic 03 boh..tapi pekatnya cakap memang ganu r...kalau nak bagi talk selalu je bimbang kalau ada peserta luar dari trg..kesian kat diorang takut tak faham..terutama kalau bagi talk untuk kursus kahwin...kesian tau peserta yang dari pelusuk negeri ni..terpaksalah ahkak tukar slang..tapi kalau dah lidah tu always makan kepok lekor..kompem tak kan  jadi bahasa baku punya...kompem bahasa beku...hahaha
kalau ada sesape nak datang ganu..roger2 la cheqna...kot2 boleh jumpa...boleh cheqna belanja makan ICT Pok Nong...=) 

5 comments:

  1. beza kelate ngan ganu-g kat belakang
    ike-ikang
    make-makang..

    ReplyDelete
  2. biler aku nak sampai terengganu ni???nak pegi sanaaa....

    ReplyDelete
  3. kelantan murtad la ni...hheee... ganu jiran je...

    ReplyDelete
  4. inshaa Allah ai dtg sana raya cina ni .. sbb nk kuala krai dulu selesai urusan meminang pastu blk singgah KT saje lama tak pi KT asek pi paka je kan ... hehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~