Dec 16, 2013

~ kisah banjir lagi ~

assalamualaikum
pagi 5 Disember 2013...hari ke3 banjir di daerah Hulu Terengganu..seperti biasa..cheqna kerja la..sampai kat Kg. Kejir..dengan hujannya..cheqna tengok banyak kereta u turn n bagi api kat cheqna..dalam hati tertanya...kenapa plak...masih teruskan pemanduan seperti biasa...sehinggalah cheqna berhenti seperti gambar dibawah..hamboi..macam masuk inovasi la plak ayat ni
depan tu sungai dan ada jambatan kecik....cheqna tunggu dalam kereta...sambil call iwan tanya kenapa...dan cheqna call faridah bagitahu jalan ni tak leh lalu...ekceli faridah jarang lalu jalan ni...tapi disebabkan jalan utama ditutup..makanya terpaksalah faridah lalu jalan ni...dan cheqna plak memang hari2 kerja lalu jalan ni....
rupa2nya...inilah penyebab semua kenderaan terkandas..dan terpaksa pusing balik dan terpaksa menggunakan highway Kuala Telemong bagi menuju ke Kuala Berang...semalam 15 Disember 2013 dimaklumkan jalan ini sudah boleh dilalui..tapi cheqna masih menggunakan highway telemong...best guna jalan tu cumanya..banyak sangat lembu punya buangan...huh...memang kena tunjuk skill pemanduan yang mencabar r....sakit pinggang2 mengelak ke taik lembu ni....
yang ni masa kami sibuk packingkan barang basah like  telur, ayam, sayur, ikan kering kepada mangsa banjir..kami ni mengikut arahan..tak leh nak memandai2....kalau itu yang diarahkan..maka itulah yang kami buat...
yang ni plak pada malamnya...kami bertugas sampai 10.30 malam..so ni tengah packing hadiah untuk anak2 yang berada di pusat pemindahan..sebab cheqna nak wat xtvt sket kepada anak2 ni..ala..macam mewarna..main dam..puzzle...gitulah...
sib baik ada bebudak ni yang membantu....ginilah...bagi cheqna senang...kalau kita mudahkan urusan orang..sentiasa mudah untuk membantu orang lain...insyaallah urusan kita juga akan dipermudahkan..dan alhamdulillah...cheqna sentiasa dikelilingi sahabat2..dan juga orang2 yang sentiasa mudah menghulurkan bantuan disaat cheqna memerlukan...bertugas waktu banjir ni sangat memenatkan...dengan karenah mangsa..karenah orang2 politik...macam2 hal...tapi kami selalu pujuk diri dengan menyatakan..kita kerja kerana Allah SWT..insyaallah ada ganjarannya....fikirkan ganjaran dari manusia...memang tak kan ada kesudahannya....
cerita di kemaman lagi menyedihkan cheqna..nantilah cheqna citer..skang ni mak over bizi hokehh...anak2 hasil valentines day dah ramai yang muncul..haishhhh...jap lagi nak g setel kes beranak tanpa suami..dan mungkin kami di JKM ni akan amik baby tu..tunggu ok...alahai..banyak plak cerita ni......nak tunggu tunggu...tak nak tunggu takpelah..=) 

11 comments:

  1. semoga dgn bantuan yg diberi,meringgankan sedikit beban yg ditanggung mangsa banjir

    ReplyDelete
  2. Adoi cheqna karenah org pilitikus.. anak2 hasil valentino.. uih geram tau.. tau tembak n beserah ja.. hover lak komen.. apa pon setuju dgn cheqna kalau kita mudahkan urusan lain, Allah mudahkan urusan kita.

    ReplyDelete
  3. semoga segala pnt lelah yg cheq na n kwn2 kt situ hulurkan di bls ngn pahala yg berganda2

    ReplyDelete
  4. moga bantuan dapat ringankan sikit beban..
    betul tu cheq na..
    betul tu kalau kita mudahkan urusan orang..Allah mudahkan urusan kita.

    ReplyDelete
  5. Moga urusan tu berjalan dengan baik hendakNYA.

    ReplyDelete
  6. apakah cerita di sebalik kat kemaman tu..ehehehe
    kita tgu next entry...kebetulan kami pun mcm2 dgr cite....
    mcm2 hal.. kan

    ReplyDelete
  7. Banyaknya jasa cheqna dan group.. entah berapa ramai dah mangsa yg berterima kasih langsung mendoakan cheqna dan kawan-kawan. Doa mereka yg sedang kesusahan mudah dimakbulkan...

    ReplyDelete
  8. Eh... tentang cerita sedih kalau kakak terlepas inform tau. Kakak nak tahu juga..

    ReplyDelete
  9. Assalam, macam mana jika mulai tawun depan, Dia tukar, turunkan banjir bula mac pula..tengkujuh pada suku tahun..lagi gelabah JKM!JKR JKK dllnya

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~