Dec 2, 2013

~ inginkan anak lelaki seperti Fizo Omar???~

assalamualaikum
sape tengok wedding FM hari tu??FM??Fizo Mawar la...hehehehe..sape tengok??cheqna tengok weh walau time tu kat opis...hahahaha...
ada perkara yang cheqna nak sampaikan pabila menyebut bab Fizo Omar...ekceli cheqna tak tahu Fizo ni 'anak mak'..memang ler kita semua ni mak yang beranakkan...bukan ayah...huh!!!!!!korang faham maksud cheqna kan??masa Fizo nak kahwin tu r baru cheqna tahu yang Fizo ni dilabel sebagai anak emak...dan bagi cheqna..kalau cheqna ada anak lelaki dan anak lelaki cheqna dilabel sebagai anak mak..memang cheqna bangga..kenapa???ada sebabnya
masa Fizo nikah hari tu..kalau ada yang perasan..Fizo ada kuarkan statement yang berbunyi "mama always number 1" perghhh....cheqna masa dengar tu..memang bergenang airmata...memang bertuah la Mawar dapat suami macam Fizo ni....kenapa???kenapa???
ye..anak lelaki bila dah kahwin..mak dia tetap nombor 1..bukan isteri nombor 1 ye..kena ingat molek...cheqna selalu ingatkan diri sendiri tentang hal ini...apatah lagi suami walaupun anak kedua dari 5 beradik..tapi suami merupakan anak lelaki pertama dalam keluarganya...dan tanggungjawabnya besar..dan alhamdulillah sampai hari ini cheqna masih ingat perkara ini..dan cheqna selalu ingatkan suami agar sentiasa mendahulukan mak ayah, ma dan barulah cheqna..alhamdulillah setakat ni..kalau ma x sihat, ma ada masalah tentang kereta ke..suami cepat je akan datang untuk tolong.... 
auw....anak lelaki....besar tanggungjawabnya.....
cheqna bayangkan..kalau ada rezeki..dapat anak lelaki..pahtu panjang umur..dapat tgk anak lelaki sendiri kahwin..n anak lelaki cheqna tu cakap..."UMI..UMI tetap nombor satu" kompem meleleh airmataku..wah..panjang angan2 ko ye cheqna...insyaallah..pasti akan dimakbulkan Allah suatu hari nanti...amin.... 
tak puas tengok muka mawar ni....masa tengok wedding diorang..cheqna yang emo lebih..hahahahaha
korang plak camana???cheqna selalu diingatkan suami...kata suami..camana kita layan mak ayah kita..gitulah nanti anak2 kita akan layan kita..kalau skang ni sebagai contoh ma masih kongkong sayang..ma masih atur kehidupan sayang..walau sayang dah ada abang..gitulah nanti kalau kita ada anak lelaki...menantu kita akan buat camtu...sayang nak ke anak lelaki kita dikontrol isteri sebab isteri dia terlalu ikutkan cakap mak dia???tanya suami..oit..korang faham tak apa yang cheqna cuba sampaikan ni???maksud cheqna...kita as anak pompuan kalau dah kahwin...sepenuhnya jadi tanggungjawab suami..bukan lagi mak ayah kita...berbeza ngan anak laki2..betul..as a anak..kita nak bahagiakan mak ayah kita selagi masih ada peluang..tapi ada caranya...jangan sampai suami berkecik hati dengan tindakan kita yang mengutamakan keluarga sendiri sedangkan kita sudah punyai suami...cheqna bersyukur sebab dapat ma yang memahami...pas kahwin..ma memang tak pernah nak atur2 apa yang cheqna perlu buat...ma menyerahkan sepenuhnya kepada cheqna..setakat ni alhamdulillah...ma tak pernah tegur apa2 lagi...
bila ada anak lelaki nanti..cheqna nak anak lelaki cheqna jaga cheqna..jaga suami...jaga adik2..insyaallah..tapi cheqna fikir..kalau skang ni cheqna kongkong suami...cheqna lebihkan kuarga cheqna sendiri melebihi kepentingan suami...adakah cheqna akan dapat anak sepertimana yang cheqna inginkan..so bila fikir balik...cheqna kena buat sepertimana yang cheqna nak ler...insyaallah....cheqna pasti akan dapat suatu hari nanti...amin....

11 comments:

  1. Mama ada 4 anak lelaki....

    Mama tak tahu bagaimana mereka akan melayan mama di suatu hari nanti....

    Cuma mendoakan yang terbaik.

    ReplyDelete
  2. Sayangnya kakak tak ada anak lelaki cheqna...

    ReplyDelete
  3. apa yg kita semai,itulah yg akan kita tuai...mudah aje...kita layan ibu ayah dgn baik,kita akan dilayan oleh anak2 dgn baik..kita jadi menantu yg baik...inshaa ALLAH akan dilayan dgn baik oleh menantu nanti...

    cuba tgk keluarga cemerlang..penuh kasih sayang,kan...

    ReplyDelete
  4. Sweet jeerrrr tgkkn. Agaknya ank lelaki ni mmg manja n rapat dgn ibu. Smpai skrg kalau nk tidur farouk cr ibu..cium2 pipi n peluk2 br p tidur...he3x.

    ReplyDelete
  5. ...tapi sy tak bape nak minat si dia. Heheheheh....

    ReplyDelete
  6. setuju kak... hr2pnyer bujang tuh besar nnti bt gitu gk lah... kebanyakkan kite tgk org laki kalu dh kawin syg bini lebih dr mak sendiri

    ReplyDelete
  7. membalas kunjungan akak ;)

    inshaallah, saya doakan akak dapat baby boy ye ...

    ReplyDelete
  8. Moga doa dan harapan cheqna dimakbulkanNYA..

    ReplyDelete
  9. tp dlm islam pun mmg kena dahulukan ibu bapa seblm isteri ... sbb yanggungjawab lelaki masih keatas ke2 ibu bapa wlupun dah bekahwin ....

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~