Dec 19, 2013

~ hanya mampu berdoa..sedih??memang sedih..~

assalamualaikum
sambungan kisah di Kemaman..

ni otw nak g umah sahabat cheqna..wani..umah keluarga dia..umah kuarga wani ni di Bandar Baru Bukit Mentok..kawasan ni majoriti nampak bumbung je...Ya Allah kesian sangat..
ni dalam rumah family wani...dengan lumpurnya..dengan barangan yang tunggang terbaliknya...dengan bau busuk lumpur lagi..Ya Allah..hebat dugaan untuk mangsa2 banjir ini...kata abah wani..nok wat gane..orang lain pun gini jugak..ma wani plak kata habis airmata doh nangis...sabar jela..dugaan Allah belaka...
cheqna ni jatuh airmata tengok..fikir camanalah mangsa2 nak bersihkan balik rumah mereka ni...hampir kesemua penduduk Kemaman yang terlibat dengan  banjir mengalami 'total lost' r..kesian kan..kita yang tak terlibat ni..hanya mampu kesian..suh bersabar...tapi mangsa2 ni..hanya mereka yang tahu bagaimana rasanya..  
ni kat daerah Hulu...ekceli di Hulu Terengganu pusat pemindahan di tutup pada 8 Disember 2013 jam 2 petang...dan hari ahad tu jugak cheqna n wani ke kemaman kan...pagi selasa 10 disember sekali lagi daerah Hulu Terengganu dilanda banjir...bergegas plak cheqna balik ke daerah cheqna..
dan hari ni ( Khamis 19 Disember 2013 ) kami standby lagi....malam tadi kul 4 cheqna terkejut..hujan lebat yang amat..cheqna ngan suami tak dapat tidur takut air naik...tapi alhamdulillah...tak de pape..skang berjaga2 jela...
moga banjir tak datang menjengah lagi....

10 comments:

  1. saya pernah rasa cheqna. mmg makan masa nak pulihkan kembali semua benda terutama jiwa dan perasaan.

    ReplyDelete
  2. tu la kan .. kesiannye ...
    aku pun sedih bila mengenang org yg terlibat ngan bajir ni...

    ReplyDelete
  3. Mcm cheqna cakap , memang kesian
    hanya itu yg kita mampu ucapkan . kesian dan doakan utk mereka supaya mereka tabah ,redha menerima dugaan.
    walupun berat mata memandang, berat lg bahu yg memikulkan

    ReplyDelete
  4. kesian sungguh pada masa banjir.. semoga mereka bertabah hati..

    ReplyDelete
  5. sedihnya..saya selalu jugak merasa banjir tapi tak sampai bumbung tu pun dah stress nak basuh rumah..ini yang tenggelam sume lagi lah teruk...semoga mereka bertabah ....

    ReplyDelete
  6. Senasiblah dgn makcik sy yg duduk kat Cenderawasih, Kuantan. Hbs segala-galanya tapi nak bt mcm ne kan? Redha jelah....

    ReplyDelete
  7. sedihnya cikna... kite yg jauh nih cume boleh bg kata2 semangat n tolong2 bg derma apa yg ptt... tp mereka yg melaluinya... nk mulakan hidup semula lg, kalu yg bekerja tuh ok lah boleh la nk kumpul semula kan... mana yg org susah tu camne lah yek

    ReplyDelete
  8. tu la sedih tengok mangsa banjir..saboo je kak..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~