Dec 11, 2013

Bila banjir melanda

assalamualaikum
fuhhh...lama sudah x menyinggah disini...sibuk dengan banjir...ni pun tak leh lama...sepintas lalu lah ye..daerah hulu stat banjir 3 Disember 2013...tidaklah seteruk kemaman....tapi mangsa ramai jugak...
makan di opis pada jam 10 malam kot....cheqna n team habis bertugas jam 1030 malam..stat 5.00 petang...hujan2 sejuk2..makan ni..memang layan..
ayu gitu.....hahahahaha..bihun sup masakan encik wahab..sape kata lelaki tak pandai masakbaca ala2 che lah
masa gambar ni diambil...time menunjukkan jam 1.15pagi..hah...ayat ko....hahaha time ni team kami bertugas dari 1030 malam hingga 8 pagi...
hari yang sama...jam 3.30 pagi..team kami sedang mengangkat barangan untuk disimpan dalam stor sebelum diagihkan kepada mangsa...see...waktu2 bencana begini...anda semua sedang lena diulit mimpi...kami masih sedia berbakti walau sering diumpatkeji....bukan menagih simpati..cuma hargailah sedikit pengorbanan kami..kami sanggup tinggal anak suami isteri demi berbakti...ucapan terima kasih sudah cukup menggembirakan hati..
antara tempat yang dinaiki air....satu tingkat tenggelam..ini dah reda...kalau diikutkan jalan ni pun tenggelam..terpaksa menggunakan bot untuk berhubung dengan mangsa2 banjir...kami faham mangsa dalam kesusahan..kami cuba sedaya termampu untuk membantu...
cheqna ke kemaman pada 8 Disember 2013 untuk membantu..lagi sedih..nanti cheqna citer ok..=) semalam baru balik dari kemaman terus bergegas ke opis sebab daerah hulu dilanda banjir kali kedua...penat??hanya Allah yang tahu..

6 comments:

  1. Banyak pahala cheqna dan team semua. Moga cepatlah reda semuanya kan...

    Sup makan musim sejuk memang sedap:)

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu betapa kan kak...sampai ke lwt pagi bertugas, sama2 harung bajir tuh

    ReplyDelete
  3. Teruskan usaha murni membantu mangsa2 banjir tanpa peduli apa org ckp,yg penting bantuan sampai kepada semua mangsa2 banjir.

    ReplyDelete
  4. moga semuanyer kembali ok...saya kat kampung pahang pun banjir tapi umah mak tak kena sebab atas bukit...tapi kali ni banjir kat kampung paling teruk...

    ReplyDelete
  5. besar perngorbanan cheqna... ekceli ramai sedara2 ayu dan kawan2 yg terlibat dgn banjir di kemaman sana...sebak tgk pic gambar umah diorang...teruskan usaha murni cheqna...

    ReplyDelete
  6. Penat yg berbaloi2 tu cheqna...tlg org dlm kesusahan & mengharap..besar ganjarannya.

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~