Dec 1, 2013

~ meraikan sepupu suami ~

assalamualaikum
26.10.2013..kisah sebulan yang lalu...hahaha...giler lama..cheqna ada jemput sepupu suami dan isteri serta anaknya dan tak lupa mertuakau untuk datang makan kat umah..saje nak jamu...biar masak tak sedap pun...hahahaha..jadinya lepas habis bagi ceramah untuk peserta kursus kahwin kat UNISZA, makanya cheqna dan suami memulakan misi mencari lauk pauk...
semuanya cheqna buat sendiri ok..masak sendiri ok..kagum ma cheqna...yelah..dulu kemain anak daranya ini pemalas yang amat untuk masuk dapur..tapi bila dah kahwin..macam2 dah boleh dimasak oleh cheqna...alhamdulillah...tanggungjawab bukan..hihihi...so..kelentung kelentang kat dapur sensorang..maka inilah hasilnya.... 
tomyam yang menjadi kesukaan ayah..perghhh..bangga jap menantu hantu dia ni..muahahahahaha..resepi???campak je semuanya...siap..hahahaha
ala...cheqna selalu kompius..ikan siakap ke ikan kerapu..ni masak ala cheqna...ada halia..bawang putih..cili padi..lobak..sos tiram...garam yang dilumur pada badan ikan...dan sedikit air...tu je...dah siap masak..tabur plak daun bawang daun sup..
telur dadar..sawi manis just celur kejap n letakkan sos tiram n kicap yang diletak lada n bawang..done....ini saje rezeki yang sempat cheqna siapkan untuk tetamu yang datang..adik2 ipar pun datang makan sekali....ada air sanquick n limau sanquick jugak....alhamdulillah...senang hati tengok semua yang dijemput makan dengan kenyang...
gambar masa makan x sempat nak amik tambah malu la...nanti ayah kata ape plak...hihihi...

No comments:

Post a Comment

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~