Nov 20, 2013

~ alangkah indahnya dunia ~

assalamualaikum
huarghhhhhhhh..oloh..buruknya perangai menguap di pagi hari.......
jam 7 pagi...memulakan perjalanan menuju ke opis dengan diiringi hujan lebat mencurah membasahi bumi sambil dalam hati berkata "siaplah ko...dah nak banjir ni"
perjalanan menuju ke opis sangat lancar dan tenang walaupun hujan masih lebat mengiringi..eh jap..apesal syahdu sangat ayat2 ku ini..hahahaha..pengaruh cuaca..hahahaha
perjalanan tenang dan lancar sebab..kan skang musim cuti sekolah...jadi tidak bergelewak dengan budak2 sekolah n cikgu cikgi...ouh..bergelewak membawa maksud..err..err..ramai orang sehingga menjadikan sesuatu itu nampak sibuk...oh my ganu!!!!!! hahahahaha
ape????tergoda melihat gambar ini????hahahaha..nasib r....tadi masa drive..sempat cheqna berfikir..alangkah indahnya dunia adik2 yang masih bergelar pelajar dan juga mana2 individu yang tidak perlu bangun pagi untuk belajar mahupun bekerja...dengan cuaca sejuk begini...kompem bangun solat subuh pun lambat...kikiki..cheqna kalu bab bangun subuh kompem gaduh sokmo ngan laki...lets say cheqna time jam kul 6 pagi..skang kan subuh awal...suami memang bangun awal...lepas dia amik wudhuk..dia akan kejutkan cheqna walaupun jam belum menunjukkan 6 pagi...cheqna akan jawab " kejap r bang..dok pukul 6 lagi ni" ayat sadis suami plak "yang...bangunlah...kompem kena bangun jugok..sesungguhnya bangun untuk solat subuh lebih afdol awal waktu...nok suh abang doser ke??"
so...dengan muka masam mencuka..bangunlah cheqna ni walau dalam hati..."huhhh..nok tidur lama sket dokleh" hahahahaha..jahat kan cheqna??tapi suami tahu..sebab cheqna cerita kat dia....pas citer..lagi panjang tazkirah dia....sebagai isteri yang baik..tadahlah telinga =)
so...pada yang bekerja..jom keje...jangan tidur..pada yang tidur..tidurlah dengan sekadar yang mampu sebelum kita ditidurkan buat selamanya.....wassalammacam tulis surat pulak kiki
daaaaa 

8 comments:

  1. skrang kan musim ujan...mmg bercinta nak bangun pagi kan...jeles tgk anak2 tdo lagi pun yeak jugak hehheheheeh

    ReplyDelete
  2. syykurlah punya suami yang asaling mengingati.. ha.. ha.. akakpun selalu kena marah...

    ReplyDelete
  3. Teringat entri cheqna kisah bantu mangsa banjir dulu tu..2 tahun lepas eh?

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~