Jun 20, 2013

~ bulan Mei 2013 bulan penuh kesibukan ~

assalamualaikum
ni pun citer lama..hahahaha...kejadian on 1 Mei 2013...
kami sekeluarga ( keluarga belah suami ) ke kelantan atas urusan peminangan...meminang anak dara untuk adik ipar cheqna...jom layan
ye...ini adalah budak buah aka nakal aka tak leh duk diam...ouh...baju hijau adalah ma dan lagi sorang adalah mak...aqib tengah wat aksi apa ntah...masa ni kami menunggu untuk  ke rumah pihak perempuan...sempat la kami solat zohor disini....lepas zohor kami gerak ke rumah pihak perempuan...tak jauh dari masjid ni..dalam 10 langkah zirafah je....=) ghasak..korang ukurla sendiri hahahaha
5 bekas yang kami bawak...percaya atau tidak....hantaran baju dibelakang sekali tu adalah hasil gubahan cheqna...terkejut i u...hahahahaha...ghasak je buat tu...bukannya pandai sangat..asal nampak bentuk sudah..hahaha..
yang pakai kopiah adalah wakil keluarga lelaki...suami kepada adik bongsu ayah..manakala yang pakai baju hitam berspek adalah wakil perempuan...yang baju putih ada kuning2 sket tu adalah raja dihatiku....chewah...hahahahaha
eh eh tetiba....cubaan nak suh dia duk diam...apa lagi bergambar la....
dah kata anak che ngoh kang....harusla banyak gambo ngan che ngoh..hahahaha...kalau tak bergambar habis seluruh rumah nak digeledahnya....ngan kipas kat belakang cheqna pun dia nak main....sudahnya bergambar la...tapi bila bergambar..keluar flash..bising plak mulut dia..suka sangat dapat tengok flash...hahahahaha
ana punya bakal beras biras.. langkah pertama dah selesai..seterusnya langkah untuk menuju ke alam rumahtangga akan dipermudahkan oleh Allah SWT. Insyaallah...=)

16 comments:

  1. selamat bertunang..tangan ada patat siput gok cheqna ni hihi

    ReplyDelete
  2. Cheqna ni, sibuk manjang. Ade je aktiviti die. Heheheheh...

    ReplyDelete
  3. pandai gak cheqna gubah.. kalau sy.. hancur.. x jadi apa la.. hehehe

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah..slmt.mjadi tunangan org..smg bkekalan

    ReplyDelete
  5. Selesai satu urusan, urusan seterusnya menanti..selamat bersibuk2.

    ReplyDelete
  6. dapat orang kelantan...
    lepas ni kena fikir majlis kawennya pula..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..dh slmt jd tunangan org.tahniah wat bakal biras cheqna tu..hehe darah manis,smoga slmt smpai ke jinjang pelamin

    ReplyDelete
  8. Ade seni jugak cheqna gubah.. Klu ros, hmmmm... :(

    ReplyDelete
  9. eh...eh...teringin plak nak ke jinjang pelamin sekali lagik...ahakz

    ReplyDelete
  10. apa kabar cheqna? lama saya tak jenjalan ek

    ReplyDelete
  11. kami lak sibuk kat opis jer....dari awal tahun sampai skrg tak abis2 lagi kesibukan yang di buat2 itu.... hahahaha

    ReplyDelete
  12. pandai doh wat gubahan tu.....slow2..lama2 bereha rr

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~