Apr 2, 2013

~ pabila ibuku naik angin ~

assalamualaikum
kisah pada 22 Mac 2013
lokasi : Kedai ikan celup tepung pantai teluk ketapang
masa : petang dalam kul 5 gitu
alkisah....
ma n ila datang umah cheqna at Gong Badak...katanya teringin nak makan ICT atau nama panjangnya Ikan Celup Tepung..jadinya cheqna bawak la ma ke tempat makan tu...
kedai yang biasa kami makan...full.....jadi ma suh gerak ke kedai sebelah....cheqna suh ma g pilih sendiri apa yang ma nak makan...ma amik sepinggan sotong, udang, ikan pari, ikan kembong sekor,
pastu ada pelayan lelaki datang tanya nak minum apa..kami order 2 gelas air kelapa, ila order abc....maka makanlah kami sementara menunggu ketibaan air yang diorder...
keluarga sebelah kami yang datang lambat dah dapat air....cheqna dah mula panas dah...tengok pekerja kat situ..angkat ibujari ke mulut menandakan air...tapi tak dilayan..ok...fine...pastu ma dah mengadu lekat...cheqna cuit pelayan kat situ...dari jauh adik tu bertanya
"bakpe kak???
"air x sapa lagi ni"

"air mende?"
"air nyior 2 abc se"

ok fine....tunggu lagi...
air masih tak sampai...
sekali lagi cheqna tengok ke arah budak yang tanya cheqna tadii...
"air mende kak???"
cheqna dah panas dah.....ini kali ke3 ko tanya dan air tak sampai2...dalam masa yang sama ada budak pompuan yang lain datang dekat meja kami
ila tanya
"doh mana air dok sapa2 lagi ni..tadi lagi??"
"hah???oder air mende??order ngan sape???doh kak nok minum air mende??"
tiba2...
"eh..x payah2 air la..kira hok ni je...mende ni sapa 4,5 kali tanya air ...mende tuler je...kira berapa ni???"
sudahnya ma bayar...masa budak tu kembalikan baki duit..ma kata 
"lain kali memang tak akan mari doh kedai ni"
hambik ko...apabila ibuku naik angin...kami berdua hanya terdiam sepi....kami balik dari kedai tu tanpa minum air..huhuhuhu

15 comments:

  1. akak pun pernah alami keadaan mcm tu...org yg dtg lewat,dah habis makan minum..kita dok terkulat2 menanti oder sampai...
    pstu kedai tu masuk dlm blacklist akak..

    ReplyDelete
  2. oloh tu baru mitok air nyor..kalu mitok air hok payah nok sebut ada budak tu kena sekeh di cheqna wase...heheh..kedai ane tu wat hal?

    kedai belah pengkalan maras org kata best..murah..dok igt nama gape ahu..tp mmg ramai ar..

    ReplyDelete
  3. dah biasa kena...ada masa boleh bersabar...ada masa kena sound direct...

    ReplyDelete
  4. Mmg patut pun ckp mcm tu...mmg tak dtg lagi...

    ReplyDelete
  5. hihihi...Cheqna dok minum air..sya x dapat makan dapat air je..hahah...adoiyai ..elok kita bagi pengajaran sikit kat diorang ni .... haishhh

    ReplyDelete
  6. memang patutpun kata cam gitu.. tak patut.. tuler kelebihan kedai mamak yang takder kedai orang melayu... sabojeler...

    ReplyDelete
  7. ohhh kul i pun i geram gak..bape kali nk tanya wehhhh huhu

    ReplyDelete
  8. Kalau kakak pun macam mama cheqna kompem tak akan masuk lagi dah kedai tu..

    ReplyDelete
  9. Kalu lagu, ni oder sepuluh ais, kosong..tunggu dlm kereta..

    ReplyDelete
  10. ke atas ke bwh ke atas ke bwh CiM baca nak maham loghat utara ni....hahaha padan muka kannnnn dah kena marah.

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~