Apr 17, 2013

~ mujur ianya tidak terjadi..(episod 2) ~

assalamualaikum
bab 2...bab 1 SINI bab hoverr SINI
sampai umah pengantin perempuan....jurunikah dah ada...
tapi sebelum tu..cheqna nak korang tengok gambar ni baik2....kenapa??nanti di hujungnya akan korang ketahui kenapa
ni gambar masa bertunang dulu...
layan gambo jela erk..macam malas je nak bercerita..hahaha boleh gitu???kalau ada part penting baru cheqna citer ngan lebih lanjut ye..
with jurunikah..ouh..majlis akad nikah ni berlangsung kat rumah pengantin perempuan
eh eh..suami siapakah itu??ekceli laki i jadi saksi you......
ketibaan pengantin perempuan..masa ni tak sah lagi..
comel adik ipar cheqna ni...ouhh tu ma cheqna ok..
sedang mendengar sedikit khutbah kot dari jurunikah ini
makanya bermula.....masa ni senyum lagi..
khipuk adik i
jawab..jawab...
alhamdulillah....dengan sekali lafaz...maka sahlah adik ku menjadi suami..
comel..suka tengok..x over sangat mekap..
x payah nak fokus kat laki i ok...hahahaha tetiba...
penyerahan mas kahwin kepada isterinya..
ok berbalik pada kisah sebenar yang cheqna nak ceritakan.....ingat lagi gambar mula2 tadi???tak ingat??ok..skang korang skroll balik keatas dan saksikan kembali gambar tu..dah??
untuk makluman...isteri adik cheqna ni....namanya Nor Idaya...dan idaya ni ada kembar...namanya Nor Idayu...nak dijadikan cerita.....jurunikah mengakad " Mohd Rais Abd Majid, aku nikahkan dikau dengan Nor Idayu...tiba2 akak idaya cepat2 jerit....."Idaya...bukan Idayu" hambik ko...memang jurunikah tu terkejut....terpinga2 jap dia..sib baik...kalaulah adik cheqna tak sedar (almaklumlah tengah berdebar kan) makanya...tak pasal2 adik cheqna nikah ngan adik idaya iaitu idayu..huhuhuhuhu..
tapi alhamdulillah...semuanya selamat...
pas selesai....ada kisah sedih plak???mak sedara i punya penangan..apa yang berlaku????tunggu episod 3 plak ye...kalau nak tunggu la...tak nak takpe..x paksa =)

15 comments:

  1. agak dah mesti kembar...nama dkt2 ginila...berdebar baca...kalau salah nangis tak berlagu la pengantin puang...

    ReplyDelete
  2. Kembar Idaya dah sedia sebab nama yg biasa org guna kan Idayu. Nama Idaya jarang org guna. Nasib baik hihi...

    ReplyDelete
  3. hohoho..seb baik lagi...hahaha...tok kadi nebes jugak tu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. idaya dan idayu kembar...

      cheqna dan yg bertudung merah lagik sorang tu pun mcm kembar

      auchhh... hehehe

      Delete
  4. tak sabar nak tunggu ni..gigih sy baca part by part..hehe..

    ReplyDelete
  5. hihi.. sib baik kan ada yg fokus dengar betul2 jurunikah cakap nama tu..dan sib baik cepat betulkan keadaan..fuhh bahaya gak tu..hehe..

    ReplyDelete
  6. hihihi...nsb baik ada yg perasan... bahaya gak tu... yalah muka dia kembar seiras...

    ReplyDelete
  7. HAHAHA..KELAKAR LA PULOK..KAN XPASAL NK ORG LAIN DPT ORG LAIN..HEHE..

    EH KAKNA PUN ADA ADIK KEMBAR KAN..WAH BYK KETURUNAN KEMBAR NI..POTENSI KAKNA NK DPT ANAK KEMBAR BYK LA.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hor...kiri kanan depan belakang ada kembar
      adik kak na seibu ada kembar, adik kak na sebapa ada kembar, laki kak na ada mok sedara kembar...hehehe
      mudah mudahan

      Delete
  8. Replies
    1. hor
      hok beso tu adik2 cheqna..
      hok tgh tu isteri adik ngan kembar dia

      Delete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~