Apr 22, 2013

~ i jadi translater u ~

assalamualaikum
hari ni baru masuk opis..semalam mc..kenapa mc??nanti cheqna citer...
ni nak share pasal kejadian on hari sabtu 20 April 2013
cheqna ngan kuarga suami g kelantan, merisik seseorang untuk adik ipar cheqna yang hensem ni =) bakal tunang dia kompem tengah kembang kempis ni kami pergi 2 buah kereta...yang tak pergi cuma adik ipar yang no 2, adik pada suami dan juga ayah..ayah memang tak leh jalan jauh....
maka dalam kul 1030 pagi gitu kami gerak...orang sibuk penamaan calon...kami plak g cop calon..ekekeke...sampai dalam kul 1pm..kami transit kat masjid dulu...solat zohor n pastu terus g umah calon pilihan hati adik kami...yang kelakarnya..masa kat masjid tu..ekceli ayah calon adik kami yang tukang azan..kikiki...ekceli rumah bakal wanita dirisik dengan masjid...
sampai umah, kami dijamu dengan makan nasi dulu....almaklumlah dah masuk kul 2 petang..makan2 dulu...pastu baru teruskan dengan misi utama kami sampai kesini..
hah sudah...satu kuarga dari terengganu...satu kuarga dari kelantan....sudahnya suami suh cheqna jadi translater...senang cakap jadi pemudahcara terusla...sebab cheqna kan ic 03...jadi fahamla dialek orang kelate ni....
pong pang pong pang...alhamdulillah...selesai misi pertama....skang cheqna menyibukkan diri untuk step seterusnya bagi penyatuan 2 hati adik cheqna ni...ekceli agak sibukla sebab kedua2 adik cheqna..baik adik ipar atau adik sendiri..ada majlis...kenduri sambut menantu umah cheqna pada 4 mei ni..semua cheqna kena uruskan....jadi memang kelam kabut sket la cheqna ni...tapi insyaallah...Allah pasti akan mempermudahkan segalanya...
selesai majlis..dalam kul 330pm kami gerak balik terengganu....sampai umah dalam kul 630pm...memang cheqna exhausted sangat...mungkin penat naik bas tak habis lagi kot....cheqna punya tak larat hinggakan subuh hari pada 21 April ada sesuatu terjadi pada cheqna...apa yang terjadi????nanti cheqna citer.....

8 comments:

  1. citerlah lagi...lagi..kenapa cheqna?? lewat bangun ehh..tu yg mc kan?

    ReplyDelete
  2. kelate-tganu..wqalaupun berjiran tp dialeknya jauh berbeza...

    ReplyDelete
  3. Ouh, terkejut gak sy. Sy igt, org ganu pun ley fhm ckp kelate. Tak jugak upenye eh Cheqna?

    ReplyDelete
  4. suami saya faham bahasa terengganu walaupun dia kelantan...lagipun kawan-kawan dia ramai dari sana,dan ada juga saudara mara dari sana...ok...sambung citer cheq na..

    ReplyDelete
  5. ehehe k.sha dah baca yg sambungan tu baru baca yag ni...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~