Mar 18, 2013

~ pizza hut versi cheqna ~

assalamualaikum
semalam ( 17 Mac 2013 ) sampai umah dalam kul 550pm..ajak suami g Tunas Manja yang jaraknya 1km je dari umah, cari barang sket..sampai umah terus memulakan segmen dari dapur cheqna..muahahahaha gasak ko cheqna....
apa yang cheqna nak masak????cheqna nak buat pizza versi cheqna....hahaha pizza la sangat..antara bahan2 yang cheqna perlukan adalah roti gardenia..sosej..isi ketam, sardin kecik tu, isi ayam..bawang besar, chesse...pastu garam n limau nipis... 
sardin tu kalau korang malas x payah masak..korang hancurkan isi sardin tu...kuah dia x yah amik...hancurkan isi ikan sardin, masukkan garam n limau nipis sket agar tak hanyir sangat..kalau rajin masak, korang tumiskan bawang putih sket n masukkan sardin tanpa kuah dia...masak sehingga kering n pastu korang masukkan gula n limau nipis sket....hancurkan ikan sardin tu.....
korang susunkan roti ikut kemuatan dalam pemanggang ajaib..err...ekceli ni je ada kat umah so cheqna guna pemanggang ajaib jela.....moleknya roti tu sapula mentega dulu tapi mentega x de kat umah..jadi ghasak jela...punya pemalas cheqna...sampai begitu jadinya cheese..
pas susun roti, korang letak sardin, sosej,ketam, ayam, bawang, cheesee n tabur sket lada hitam....pastu bakar la dengan api yang kecik je ok...dalam 15 minit gitu..dan 
inilah hasilnya.....muahahaha..pizza la sangat kan...
incik suami yang tak sabar2 nak merasa air tangan isterinya....hahaha....roti rangup..sedap r....kehkehkeh..versi puji diri sendiri....suami pun kata sedap....lagipun senang je kan...bukannya susah....
pizza ni siap dalam kul 645pm gitu...jadi untuk makan malam memang cheqna tak masak la....natijahnya.....kul 11.55pm...cheqna baru nak masuk tidur...nak salam suami..tetiba suami bisik 
"sayang...abang lapo" 
hah!!!!!!!!sudah.....suami suh wat pizza macam tadi...tapi cheqna tahu kalau suami makan pizza kompem dia tak kenyang lagi...sudahnya cheqna wat nasi goreng..tak menahan siap order telur mata sebiji tu....sabo jela...korang bayangkan kul 12 malam...rumah teres...cheqna masak nasi goreng..maaf ye jiran2..suami saya lapo.....hahahahaha
nasi goreng bersama telur mata siap kul 12.15 minit pagi......suami oh suami......

13 comments:

  1. aahahahahah nk pizza sgt.last2 lapo ye.mmg pon.mkn pizza ni bukan kenyang pon.

    ReplyDelete
  2. aha konon pizza jer eryk.. tu dia tengah malam masak nasi goerng...

    ReplyDelete
  3. tu dia...bertong tang kat dapur jam 12 malam hehe..

    ReplyDelete
  4. boleh tiru utk bfast hari minggu ni ... nampak cam sedap tu ..

    aku pun jenis mkn nasi tgh mlm layan ..... rajin betui cheqna sanggup layan kerenah suami sampai goreng nasi .... klu ai kompom masak kan mee megi cepat dimasak sedap dimakan ...hahahha

    ReplyDelete
  5. simple dan senang nak buat dan bila suami puji sedap..itu yg penting..hehe.. waa rajin cheqna masak tgh2 malam...kalu ayu mmg msk maggi jelah jwbnya..huhu

    ReplyDelete
  6. rajin plak cheqna masak tengah2 malam tu, kalu suami masz, dia akan cari jerk apa2 yanga ada kat dapur tu untuk di makan kalu dia lapo, maklum, x nak ganggu isteri..... hehe

    ReplyDelete
  7. dah perut melayu...gitu la cheqna..hahahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~