Mar 18, 2013

~ kata biar terasa ~

assalamualaikum
semakin hari kita semakin menuju ke alam yang KEKAL DISANA...semakin hari cheqna juga makin cuba muhasabah diri...mencari apakah benar cheqna sedang melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan sebagai khalifah dimuka bumi ini dengan sebaiknya
bukan cheqna nak tunjuk warak...cheqna juga pernah buat silap....pernah melakukan dosa terhadap Allah...sebab itulah cheqna cuba baiki diri hari demi hari demi menuju ke syurga yang kekal abadi..makin hari cheqna makin takut memikirkan dosa dosa yang dilakukan...semua orang pernah buat silap...cuma bukan semua orang diberi peluang dan kesempatan untuk bertaubat dan berubah terus melakukan dosa...dan cheqna..sedang menuju jalan yang diredhai Allah...cuba menjadi insan yang lebih baik dari hari2 sebelumnya...
semenjak bergelar isteri, lagi lah cheqna takut memikirkan peranan, tugas dan tanggungjawab.... 
seperti gambar ini....cheqna takut untuk meletakkan suami cheqna seperti yang tersebut...nauzubillah....nampak cam remeh kan???tapi sangat berat tanggungjawab as suami...
betul kan kata UAI ni???
yang ni cheqna rasa ramai yang menterbalikkannya...mintak jauh la weh.....
x tau nak kata camana....cheqna x mau menjadi penyebab kemasukan ke neraka jahanam bagi mereka ber4 ini...nauzubillah...
pedas..sinis..kan????tapi memang betul...
perumpaman yang senang je UAI bagi...terpulang pada kita....
ouh...yang ni sangat betul..kadang2 cheqna pun macam ni....tapi tak dela solat zohor selewat begitu....kadang 3.30 ptg baru solat....sedang cuba baiki diri..solat di awal waktu...
betul kata Ustaz Ahmad Dasuki....buat cheqna termenung panjang.....apakah cukup persiapan cheqna untuk menuju kesana....Hidup ini umpama jalan sehala..maut menunggu akhirnya...tak de u turn bagai....ramai yang tahu..tapi buat2 tak tahu...kita tak leh paksa....cuma cheqna boleh ingatkan diri sendiri dan dalam masa yang sama cuba ingatkan sahabat2 yang lain jugak...
syurga atau neraka...pilihan di tangan kita..bagaimana caranya untuk kita menuju ke sana....cheqna bukan nak tunjuk warak..tapi tak salah kalau saling mengingatkan bukan???

3 comments:

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~