Mar 28, 2013

~ beger versi cheqna ~

assalamualaikum
projek malam tadi...ekceli malam kelmarin dulu cheqna teringin nak makan beger, tapi memandangkan sudah malam..malas nak paksa suami keluar beli...
jadinya semalam...cheqna ajak suami ke Hock Kee Seng Gong Badak untuk membeli daging cincang, roti dan juga planta..
lepas solat maghrib, projek dimulakan...
cheqna gunakan 2 keping daging kisar, 3 ulas bawang putih dicincang halus, sebiji bawang besar dicincang halus, garam, secukup rasa ( agak2 je letak garam n cukup rasa tu ) dan juga sebiji telur....cheqna gaul semua bahan2 tu....sehingga dirasakan sebati...
seterusnya cheqna kepal2kan daging berkenaan dan bakar di atas pemanggang ajaib ini......masa ni suami tak tengok lagi cheqna punya kepalan..sekali bila dia tengok..menggeleng kepala melihat ketidaksenian isterinya ini...hahahaha ghasak....
disebabkan kami berdua tak makan sayur..jadi beger ni memang ringkas..hanya diletakkan bawang semata2 hahahaha
suami sedang menunjukkan kekreatifan dia.....menghias beger..kononnya..padahal bawang je pun...
tu daging yang suami bakar.....
memang tebal daging yang suami bakarkan ini.....dan suami makan sorang ok...
see....
isi daging buatan cheqna...hah ko ayat...hahahaha..suami kata sedap...tak puas makan..dan siap request suh wat lagi......=)
try la..senang je.....x susah pun...tapi kalau anda nak buat...letak la timun ke..cheese ke...tomato ke..kobis ke...jangan cam cheqna ni...hanya bawang n sos je semata mata...kang kalau cheqna letak semua tu suami buang ke tepi gak sudahnya....

14 comments:

  1. hehehe cheqna nk tayang pemanggang ajib sbnr nyer yek? hehehe acah je ;-)

    ReplyDelete
  2. aduh...tok make sayur nah. napok po sedak jah ramuan & beger tuh

    ReplyDelete
  3. burger bakarrrr... macam simple je kan.. nak try lah.. hihihi

    ReplyDelete
  4. Cheqna dah boleh jd duta pemanggang ajaib, sebab selalu tayang masakan guna benda tu. ^__^

    ReplyDelete
  5. Kalau berniaga tak kena dengan harga bole rugi ni cheqna.Tbal betul dagingnya..hihihihi

    ReplyDelete
  6. specialnyer buat sendiri ...terliur saya...

    ReplyDelete
  7. alamak sedaptu cheqna.. beger bakarler namanyernikan...

    ReplyDelete
  8. wah senang nye wt burger pakai pemanggang ajaib tu..

    ReplyDelete
  9. Rajinnya Cik naaa....

    nampaknya pasni harus cuba ni..=))

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~