Mar 19, 2013

~ ayam bakar versi cheqna ~

assalamualaikum
masak2 lagi ye tuan tuan dan puan puan..almaklumlah.....cheqna kan rajin skang ni sila buat tangan di bahu mata ke atas terima kasih
tapi kali ni bukan cheqna yang masak....suami yang masak..ye sila kagum..walaupun suami tak pandai masak tapi berkat menerima arahan dari isteri tercantik..muahahaha...suami dapat buat..ala..lagipun bukannya susah....
suami nak makan ayam bako..jadi cheqna ajarla suami cara2 perap ayam untuk dibako...hanya perlukan satu sudu lada hitam yang ditumbuk,kicap manis, bawang putih yang ditumbuk dalam 2 biji, garam n kunyit..tu je...perapla selama lebih kurang sejam..nak lagi sedap perap la lagi lama
panggangla....bila masak...makanla bersama sos...jadi...keinginan suami untuk makan ayam panggang tercapai sudah....=)

19 comments:

  1. alahai cheqna
    saya duk belek website jual pemanggang ajaib ni dr pagi tadi tau.huhu

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. pemanggang ajaib ni leh masak makaroni bakar x? hehehe.. adush, terliur..! nampak cam mcm2 leh masak kat cni.. en.google, sila lakukan kerja anda..!

      Delete
  3. rajinnyaa..cheqna memberi arahan dan suami yg memasak!
    ^__^

    ReplyDelete
  4. sangat berbakti pemanggang ajaib ni cheqna....
    mudah dan cepat juga........

    ReplyDelete
  5. pemanggang nih akan ku gapai bila dah habis pantang! tengok lah! hahaa...skrg nk masak megi pun dah tak larat :p

    ReplyDelete
  6. pemanggang ajaib kan..hehe..sy un baru beli hari tu..besh masak kambeng bakar aatas tu..seeedap.

    sy folo ye :)

    ReplyDelete
  7. sedappp
    nak2 hubby yg buat
    penuh kasih sayang kan :)

    ReplyDelete
  8. memang rugi lah sape2 yang takde pemanggang ajaib ni kak..macam2 buleh masak.

    ReplyDelete
  9. haruslaa bangga kan bila hubby masuk dapur bekerjasama ngan pemanggang ajaib.

    best best best.....

    ReplyDelete
  10. Rajinnya hubby kamu...=)))

    nampaknya hubby kita takMo masuk dapur..hehee

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~