Mar 28, 2013

~ akhirnya kau tewas jugakkk~

assalamualaikum
pada suatu malam yang hening ( baca ala2 masuk pertandingan bercerita waktu sekolah rendah)..cheqna sedang bertempek2 dengan suami...berborak2.....tetiba..
zassss..terasa ada sesuatu yang melintas kat dapur...ala..umah cheqna kan 10 kangkang zirafah je..jadi dapur ngan ruang tamu takla besar sangat....masa tu berhenti jap cakap ngan suami....sambil fikir ke perasaan je ni....sehinggalah...zasss sekali lagi..ouh..memang sah...bukan perasaan..memang nyata..
cakap ngan suami..kami pun memulakan projek untuk memastikan makhluk ini akan tewas di tangan kami....ok...siap semua.....beres..dengan doa dan harapan usaha kami akan membuahkan hasil..
lama kami menunggu...dari sehari ke sehari.....tak de pape jugak....sehinggalah waktu suami bangun untuk solat subuh pagi tadi
"sayang...kalau g dapur..jangan terkejut ye" suami memberitahu
"kenapa bang??" cheqna memberikan soalan untuk mendapatkan jawapan
"usaha kita sudah membuahkan hasil" jawab suami
"oh ye ke????" cepat2 cheqna bangun..terus menuju ke dapur
sambil tersenyum kepuasan.......cheqna memang sangat rasa puas hati..nak tahu apa yang kami usahakan????

>
>
>
>
>
>
>

ye...bapak tikus dah masuk perangkap...yihhhhhhaaaaaaa!!!!!!!!!!!korang jangan terkejut...siap roti bako ko wat umpan...kaki ayam...dalam 2 minggu gak r....yang kuning2 tu super ring
entah ape nasib mok ti ni...adik ipo cheqna tak kasik bunuh...suh lepas jauh sket....cheqna angkat letak kat luar rumah...balik nanti tau la apa nasib mok ti ni......geli tak geli..cheqna x de la geli ngan mende alah ni...biasa saja.....akhirnya..setelah hampir 2 minggu menunggu..kau tewas jugak ye..hahahahahahahahahahaha

9 comments:

  1. rmh saya pun byk cik ti...
    nk kata rmh kotor tak..
    maybe sbb rmh teres kot...
    suka berlari atas siling rmh...
    klu tahan perangkap mesti kena...
    huhuhu...

    ReplyDelete
  2. hihik.. perangkap yg baik punya..penuh dgn makanan, itu pasal mok ti tu masuk lam tu.. ayu ms duk sewa rumah dulu, byk sgt mok ti ni masuk rumah tiap2 malam.. cerdik2 pulak tu..masuk dr lubang bilik air.sarang takde pun dlm rumah..dtg dr semak belakang rumah.. geli kdg tu kalau terserempak..skrg dh tak berdepan dh dgn masalah tu sejak pindah rumah lain..hihik.. (pjgnya komen, sorry cheqna) (^_^)

    ReplyDelete
  3. umpan super ring tu memang dahsyat tarikan nafsunya, kalau tak masuk perangkap juga memang mok ti tu tinggi ilmunya.... hahaha

    ReplyDelete
  4. Arghhhhh! Tikus? Roti bakar tu harum baunya. Hahahaha!

    ReplyDelete
  5. tikus bijakni... meamng tak senang duduk kalau dia kat dalam rumah....

    ReplyDelete
  6. Kannnn....masuk perangkap...

    Cik T umah saye akhirnya hilang sendiri taun lpas, tp mmg geram kalo cik T ade, abes semua plastik die nak gigit!!!

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~