Feb 3, 2013

~ bila dapat kaki ~

assalamualaikum
nak story pasal anak sendiri lum dapat lagi...jadi pinjam anak buah jela dulu untuk distorykan...kikiki...alkisahnya perkara yang berlaku pada 24 Januari 2013..sempena cuti Maulud Nabi hari tu
aqib,15 bulan..anak kedua kakak encik suami..kiranya suami ni baru ada 2 orang anak buah..anak sendiri??insyaallah...anda semua doakanlah....Allah tahu yang terbaik buat hambaNYA kan????cheqna dan suami percaya aturan dari Allah adalah yang terbaik....buat masa skang cheqna dan suami menumpang kasih dengan anak buah kami..eceh ko cheqna..bercakap macam dah 20 tahun kahwin padahal baru 8 bulan cheqna oi.....hihihihi
ok..ekceli aqib ni baru dapat kaki..err maksud cheqna baru leh jalan la...korang ni..hehehe...Ya Allah..bila dah boleh jalan ni...mak aih..memang lasak giler r....tok wan dia pun dah mengalah...hahahaha..so petang 24 Januari tu...lepas kami sampai dari amik adik bongsu kat kelantan, dalam pukul 6 petang, suami ajak g stadium gong badak, bawak akmal n aqib..kat stadium ni petang2 ada orang main speed bot selain joging...so kami pergila..dekat je ngan umah..dalam 10-15 minit gitulah...
sebaik tiba...hamboi...x menyempat ok budak kecik ni....punyalah berlagak tak nak kasi ayah ngah or che ngah ( suami n cheqna ) pimpin dia..nak berjalan sendiri....hamboi......see...
ayah ngah dia duk sembang ngan pemilik speed bot tu...aqib sibuk duk pegang logo ni...cheqna pun kata "pegang dik..amik berkat..kot2 boleh pakai nanti" empunya kereta ni sambil ketawa kata "oloh..bolehnye pakai tu" hehehehe...pandai aqib...pegang logo BMW ko....
suka gambar ni....dengan muka poyo...muka berlagak...macam samseng kampung dusun ko....hahahaha...suka sangat...
ni pun cheqna suka..seolah2 aqib tengok ayah ngah dia n said " lu apehal bro???"
hahahahaha

10 comments:

  1. gini la cheqna bila budak baru leh jalan, kalau bulih nak jalan je hihi

    ReplyDelete
  2. alolo comelnya..kengkang2 jalan hehehe

    xpe la cheqna..sy dah 4 tahun masih juga belum dikurniakn zuriat.menumpang kasih sayang anak buah jgk..insyaAllah sy yakin ada rezeki untuk semua makhluk Allah

    ReplyDelete
  3. sweet..hehehe...cmoga cikna cept2 tmbang anak yer..

    ReplyDelete
  4. kiut budak kecik tu..tgk budak kecik mmg buat kita gerammm kan..geram nk cubit pipi..moga dimurahkan rezeki sis..
    follow sini..jemput singgah ke blog

    ReplyDelete
  5. budak yang baru syok nak berjalan ni..biasanya jalan menonong je...tak leh break...kejap2 je nak jatuh...tapi kalau tahan okaylah...

    ReplyDelete
  6. haaa... tu tandanya dah boleh jaga anak sendiri tu... cepat2...

    ReplyDelete
  7. cheqna...mmg letih layan kanak2 baru pandai berjalan..semuanya nak buat sendiri...kita yg letih mengejar mereka..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~