Dec 5, 2012

~ kura kura ~

assalamualaikum
cheqna ada haiwan peliharaan kat umah....4 ekor ikan puyu dan seekor kura kura..dulu 2 ekor tapi dah mati sekor.....saje2 je bela...
kura kura peliharaan kami..ekceli cheqna yang beria membeli baik ikan puyu mahupun kura2 ni tapi yang cara ke binatang2 ni adalah suami...ekekeke..suami yang bagi makan...suami yang basuhkan...cheqna???tukang tengok je....ekekekeke
suka tengok kura kura ni makan...sekali suami letak makanan dia 4 biji..dalam 1 minit kompem habis..dalam gambar tu nampak kan makanan 2 biji???lagi 2 biji kura2 tu bawak g kat tempat ada air..kasik lembik sket kot untuk dia makan...suami akan bagi 4 biji pagi n 4 biji petang......
Err..msh kat kuantan ni....demam 

15 comments:

  1. senang ke nak bela kura2 comel tu cheqna? anak2 akak pun minat nak beli baru2 ni cuma lum terbeli lagi.

    ReplyDelete
  2. ala ciannya dmm...jgn lupa mnum air byk2 ek..:)

    ReplyDelete
  3. cheqna demam gatal la tu...






    kompem tak sbar nak kelek dop?!

    ReplyDelete
  4. Jenuh jigak kak zan membelek pic tu cari kura2 ..laa..sama warna dengan batu! Kak zan bela ikan laga..senang!

    Semoga cepat kebah dari demam cheq na..

    ReplyDelete
  5. ikan puyu tu kalau sape2 nak santau cheqna tak jadilah...sebab ada ikan puyu tu...(betulke ek?)

    ReplyDelete
  6. ammar duk bising nak pero 'pish' kat rumah gara2 bawa dia g kedai haiwan ritu hihi

    moga cepat sihat deh cheqna:)

    ReplyDelete
  7. suker tgk anak kura2.. comel.. :)

    get well soon ye cheqna..

    ReplyDelete
  8. taknak try pelihara penyu plak ker? hahhahahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~