Nov 6, 2012

~ suami masak???~

assalamualaikum
yihhhhhaaaaaaaaaa.......pehal minah ni??mentang2 rumah dekat ngan kandang kuda..ekekekeke...korang..meh nak citer sket ni....ekekeke ala2 kiah propa gitu....
kan suami cheqna x pandai masak kan????memang suami akui dia memang tak pandai masak..tapi entah kenapa hari tu tetiba dapat mesej dari suami
"abang rasa nak belajar masak la"
mak aih.....terkejut la plop....balik keje...tanya suami kenapa nak belajar masak..katanya x tahu tapi cheqna rasa pengaruh masterchef kuat sangat ni kot...
dan natijahnya...malam tu...cheqna ajar suami buat nasi goreng ala kami...bersungguh2 suami buat...dan alhamdulillah...not bad....
hahaha...kelako la plop....tapi suami nak masak kalau cheqna ada kat sebelah je.....kalau cheqna tak de x semangat katanya nak masak..hamboii....yang tak menahannya...cheqna pun tak pandai bab2 masak..tapi dengan adanya BUKU INI, semua keje menjadi senang..alhamdulillah
malam tadi..suami masakkan udang galah masak merah.....suami yang siang udang tu..cheqna buatkan masak merah...okla...sebab suami sangat membantu di dapur...lepas ni senang la kalau cheqna kena outstation..x la makan meggi je manjang....=)
seronok tau masak bersama suami ni.....alhamdulillah...berpeluang jugak merasa semua ni...cheqna tau..bukan semua orang dapat merasainya...dan cheqna??alhamdulillah...ada peluangnya....sungguh indah....eh..kalau suami masak memang menjadi je....kenapa erk???
Malam tadi....daging yang ada dalam esbok suami kuarkan petangnya..dan malam tadi suami hiris..n perap bersama bawang putih...halia...garam..sos tiram...jintan manis..jintan putih...serbuk lada hitam...katanya hari ni nak bakar....tengokla karang apa jadi.... 
*nanti cheqna singgah...nak menyetel pape yang patut dulu...* 

17 comments:

  1. saya tau megi je~~rumah dekat dengan kandang kuda?

    teringat sungai buloh country resort~he~~

    ReplyDelete
  2. salam cheqna.
    seronok kalo suami pandai memasak..
    kita nak tinggalkan pn rasa senang ati..sbb takde kena makan maggi..

    mcm arwah abah kty dia pandai masak..sedap pulak tu..

    tp my suami..masak air ngn maggi je tau nya.. :)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..smua org sbenarnya ada kebolehan masing2..syukur dpt suami rajin tolong ke dapur ye..^_^

    ReplyDelete
  4. qema banyak suami yang masak cheqna weh sebab dia sampai rumah dulu, lagi selera makan kalau org masak ni hihi

    ReplyDelete
  5. baguih la tumpang tak de sesape yg kecik lagi .. nanti bila dah budak kecik ringan beban isteri klu suami sudi membantu

    ReplyDelete
  6. Bagus suami cheqna ada inisiatif nak belajar. Abang dah bersama kakak 17 tahun tapi kakak rasa belum pernah dia mencuba. Masak air, meggi adalah..

    ReplyDelete
  7. sonok je baca entry ni.. semangat memasak ado..

    ReplyDelete
  8. kalau suami akak didapur...berkecah2 bagaikan kenduri...tong tang tong tang..ting tong ting tong..suka sgt ketuk kuali..periuk belanga...

    ReplyDelete
  9. sesakali suami masakkann apa salhnye..
    suami kakain pun suka masak memasak ni tauu...

    ReplyDelete
  10. cheqna..
    baguslah dia ada minat nak belajar
    baru2 kawen ni la kalau nak didik
    kalau dah biasa dimanja..apa pun x boleh

    ReplyDelete
  11. assalam cheqna..alhamdulillah..acik seakarang ni pun lebih banayk suami yang masak..dia dah pandai masak dah..

    ReplyDelete
  12. baguih2 bertuahnyer cheqna , akak dah berbelas tahun kawen tak merasaler lagi... ehm katanya nak belajar memasak gak tapi tak menahan nak belajar mask ngan chef kat tempat berbayartu...

    ReplyDelete
  13. hahaha... kenapa lah daku sampai sekarang tak reti2 nak memasak kecuali masak air jer

    ReplyDelete
  14. suami akak pun pandai masak. tapi bila ada isteri dia malas nak masak. adehh...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~