Nov 21, 2012

~ bila hati dilukai ~

assalamualaikum
jarang jarang dapat dengar..dapat baca luahan hati cheqna kan???kebanyakannya kisah happy happy..kisah suka2...kisah kerja cheqna kan???ok kali ni cheqna nak luahkan sedikit kesedihan disini...sikit je...kalau dari skala 10..hanya 1 je...tapi nak jugak share..
kalau dulu pernah dikatakan sebegini rupa dan skang ada pulak kisah lain..alahai...sebelum tu, cheqna harap jangan ada yang kata cheqna masuk bakul angkat sendiri ke..masuk lif tekan butang sendiri ke...perasan ke...ape ke....baca dengan molek dan nilai dengan sendiri...
cheqna terkedu...ekceli...sedikit sebanyak rasa jugak 'kembang' bila orang puji laki kita hensem kan...laki kita ada rupa....adik cheqna Ila lagi best...ada kawan2 dia kata "la..hensem r abang ipo mung( merujuk kepada suami cheqna r )" ila selalu jawab dengan nada bergurau r "puok2 mung ni buta" hahahaha cheqna ngan suami sokmo gelak kalu ingat reaksi ila....ala..korang jangan nak tipu....sedikit sebanyak rasa gak suka kan kalau suami kita dipuji kan???begitu jugak cheqna....tapi tak delah sampai tahap riak bangga takkabbur....paling2 tidak cheqna ucapkan terima kasih dan bagitahu ini adalah ciptaan Allah....
tapi....tapi....cheqna sedikit terkilan....terasa hati pun ada jugak bila mana ada kawan2 yang sanggup kata cheqna bomohkan....guna gunakan suami cheqna itu....seolah2 maksud mereka macamanalah orang setidakcantik cheqna ini mampu dapat berkahwin dengan lelaki yang ada rupa seperti suami cheqna skang...tolonglah...suami cheqna tu bukannya hensem macam aaron aziz...shah rukh khan....dan sape2 jelah lelaki yang sangat hensem menjadi pujaan wanita2 skang ni.....kalau sorang,2 je kata mungkin cheqna x amik port pun....tapi ni ramai...menjadikan cheqna terfikir sejenak....alahai..kalah jugak ko dengan perasaan sendiri ye cheqna..yelah...dah cheqna ni manusia biasa....bukan patung yang tak bernyawa...mentang2 la cheqna gemuk....maknanya tak layak r untuk bergandingan ngan suami cheqna skang ni??sehingga sanggup kata cheqna bomohkan suami cheqna???kadang2 mungkin niat kita nak bergurau..tapi ada ketikanya gurauan itu tak sesuai untuk dijadikan bahan gurauan....cuba letakkan diri kita ditempat orang yang kita nak jadikan bahan gurauan tu...agak2nya apa perasaan kita..mungkin ada yang kata cheqna sensitif lebih..mungkin ye mungkin tidak....kalau kita memang hari2 jumpa...bekerja sama2...mungkin x pe gurauan camtu..tapi kalau kita dah lama tak jumpa...tiba2 baru jumpa...n kita dah bergurau camtu...mungkin agak tidak kena la...
apepun....memang cheqna sedikit terkilan....nak kata merajuk sampai  putuskan hubungan kawan tu tak la...cuma mungkin buat masa skang...lebih baik untuk cheqna berdiam diri....sebab takut cheqna akan berkata2 yang mungkin akan menyebabkan orang lain terasa hati dengan kata2 cheqna plop....
jangan kata orang giler2..sengal cam cheqna tak pandai kecik hati ok =) 

19 comments:

  1. manusia mane yg kata tue...bukan cinta dari mata trun ke hati...pedulikan orang kate...

    ReplyDelete
  2. jgn dilayan sgt ckp org tu..biasa sgt la kalu kiter dgr pasangan x sepadan...

    tp idah tgk cheqna comey n cute ape..sepadan la ngan suami tu...
    igt cheqna..kalu secantik mana pun kiter tapi perangai buruk tak guna jugak...

    yg penting cheqna bahagia dgn suami..bila dah kawen ni kena sama2 terima kekurangan diri pasangan...jgn amik port sgt org kata... yek...

    ReplyDelete
  3. mulut manusia mmg mcm tu...ada ja salah org yg dicari...walhal diri sendiri bkn sesempurna mana pun...agaknya yg berkata mcm tu 'berkenan' kut hehe..

    ReplyDelete
  4. assalammualaikum cheqna,

    anak akak selalu cakap macam ni "ko ada?? ala dia jealous tu!" hehe.
    usah dihirau percakapan manusia yg sebegini..no worth it

    ReplyDelete
  5. takpe cheqna.. adatlah manusia mcm2 ragam kan.. :)

    ReplyDelete
  6. Tak tahulah mata kawan cheqna tu macam mana. Tapi seriously kakak tengok cheqna cantik (ikhlas tau bukan puji) cuma memang agak berisi tapi tak menjejaskan kalau utk jalan seiring dan en suami tu. Abaikan kata-kata itu yg penting cheqna happy dgn suami.

    ReplyDelete
  7. ala.. org2 yang kata camtu dengki la tu.. Sabo banyak2 ye.. Dah rezeki cheqna dapat suami hensem..Jaga elok2 tau!

    ReplyDelete
  8. Hahahahahah! Sy simpati dgn kwn awak tu Cheqna. Mgkn dia cemburu sbb dia tak mcm awak, dpt hubby yg comel lote. Hahahahaha! Sy fhm perasaan awak. Mmg org suh kite jgn layan n bersbr tp klu ikutkan hati dan perasaan, rs mcm nak tampo muke org tu 10 kali laju2 kan? Hahahahaha....Sbnrnya, suami Cheqna tu yg bertuah dpt Cheqna. Bukan Cheqna bertuah dpt die tau! Hahahahah...

    Chill babeh! Maafkan hati busuk kwn Cheqna tu eh? Heeee~

    ReplyDelete
  9. amboi..siap kata cheqna bomohkan..cakap aja kat dia, "meh aku bomohkan kau pulak sebab mulut takde insurance" ~ hahaha

    ReplyDelete
  10. hurm, yang mengata kat orang tu, dia bagus sangat ker?.....

    ReplyDelete
  11. lorr ade plak kata gitu. jeles la tu..dia xde suami ensem! hahahaha

    chill je la cheqna :)

    ReplyDelete
  12. abaikan je cheq na.. jeles tu.. kan semua dah d atur oleh Allah s.w.t. apelah orang-orang tu.. ish!!

    ReplyDelete
  13. bagi saya ....saya abaikan je kata2 orang cam tu...yang penting kita bahagia...guano cheq na?

    ReplyDelete
  14. aduhaiii...toksah peduli org kata laaa...dulu aku pun sama gak...ramai org BENCI kat bangunan kerja ni sebab dak ed adalah org yg baik dan aku org yg ligat....ramai giler yg anti!!

    ReplyDelete
  15. aduyai ..padan je saya tengok Cheqna ngan husband ...ape lah yang nak dengki sgt tu ? tak patut lah sampai cakap cheqna Bomohkan suami .....sabo je lah Cheqna...Dugaan...

    ReplyDelete
  16. jodoh pertemuan kan ketentuan Allah..jodoh itu rezeki dari Allah...Allah yg aturkan cheqna untuk bersama suami...

    Manusia..mmg begitulah sifatnya,iri hati dan suka berburuk sangka..

    semoga cheqna terus tabah,dan sabar..dan semoga Allah beri hidayah kepada mereka2 yang punya sifat iri hati dan berdengki tu..

    ReplyDelete
  17. tak hensem la suami mu cheqna ensem lagi laki aku ...hahhahah sape lagi nk puji laki sendrik klu bukan bini kang klu pompuan puji aku plak jeles ...

    rileks la cheqna semua tu ketentuan tuhan diorg tu dengki

    ReplyDelete
  18. abaikan jelah cheqna...mulut org...diorang jeles r tuh....

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~