Nov 20, 2012

~ 1999 - 2000...segala kenangan masih diingatan ~

assalamualaikum
wah tajuk..kemain lagi....=)
ekceli nak citer pasal pertemuan secara ramai ramai di alam maya iaitu whatsapp...pertemuan diantara pelajar pelajar 4 dan 5 Arif suatu ketika dulu di SMK Padang Midin, Kuala Terengganu
segalanya bermula apabila mantan bukan santan ye..mantan ketua kelas 5 Arif iaitu Ridhuan atau lebih dikenali dengan nama duen mula menghubungi cheqna..dan meminta semua nama xstudent dibawah pimpinan beliau....kebetulan cheqna memang simpan nama dan no telefon beserta alamat mereka2..dan ada sebahagiannya duen dah ada contactnya...dan duen mula menjalankan tugasnya menghubungi sorang demi sorang...bukak group 5 arif kat fb...dan juga kat wassap..apa lagi..memang berasap r tepon cheqna...tiba2 tepon jadi meriah...yelah..semenjak dah nikah ni..tepon tak meriah seperti zaman dolu dolu...yelah..dah suami ada sebelah....takkan nak bermesej2 bagai lagi...selamat duit topap ekekeke
almaklumlah lama x jumpa kengkawan..dah hampir 12 tahun lamanya.....skang berjumpa di alam maya dulu....perancangannya nak buat reunion awal tahun depan...biasalah...bila dah ramai..memang susah nak kumpul kan semua dalam satu masa...ouh...kelas 4 dan 5 arif ada 39 orang semuanya....
ni antara yang disembangkan...memang x sangka...12 tahun x jumpa..ada yang maintain..ada yang membesar bagaikan johan...ada yang makin mengecik...ada yang supe tuler je.....ada yang masih bujang...ada yang baru seminggu kahwin...ada yang dah ada anak 3..anak 2 anak 1..masih mencuba untuk preggycheqna la tu ekekeke..yang penting masing2 ada kerjaya masing2...ada yang dah jadi doktor gigi..ada yang keje ngan perodua...cikgu...kije ngan TNB...kije ngan JKMcheqna ler tu sape lagi...ekekekeke..ada yang kije ngan Great Estern..ada yang jadi surirumah...dan macam2 ada lagi r....bukan semua 39 orang ada kat wasap ni..kalau 39 orang ni semua berwasap..mak aihh kompem tepon cheqna kena caj sentiasa.....yela...wasap sampai berasap....=)
tepon cheqna sentiasa berbunyi...sehinggakan kalau tak berbunyi suami boleh pulak tanya "aik...geng 5 arif senyap ke hari ni??" ekekekeke...harap2 plan nak jumpa secara berjemaah nanti akan terlaksana...syoknya kalau dapat jumpa ramai2..kompem riuh rendah......yelah..dah 12 tahun x jumpa......moga2 Allah mempermudahkan segalanya...amin...
eh..ada yang nak berwasap ngan cheqna??jom r.... 

8 comments:

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~