Oct 29, 2012

~ setengah hari di O n G HSNZ, KT ~

assalamualaikum
lama tidak mencurahkan rasa di sini...sibuk.....mesyuarat on hari rabu...khamis ada poinmen ngan doktor pakar kat o n g, HSNZ..kenapa??meh nak story mory...
ekceli pada 28 Jun 2012..selepas pulang dari persidangan @putrajaya...suami bawak cheqna g klinik sebab malam tu cheqna mengalami sakit perut yang sangat sakit...suami bawak g klinik siti khadijah kat batu 6..setelah pemeriksaan dijalankan...doktor menyatakan cheqna ada cyst....errr..ekceli cheqna x tau cyst tu apa....so doktor buat surat rujukan...suh cheqna g ke o n g HSNZ....makanya kami pun terus ke sana la...buat poinmen....dan temujanji itu telah ditetapkan pada 25 Oktober 2012...jam 1030 pagi..korang kira sendiri r berapa bulan tempoh masa yang diambil..
makanya..seawal jam 7 pagi cheqna dan suami gerak dari umah...cheqna cuti dan suami pun sama r..kena cuti la sebab nak temankan bini dia kan....bereti bekpes dulu....sampai HSNZ dalam kul 815am...amik nombor...107 nombor cheqna....walau sampai awal...punyalah hazab parking...full..sib baik bebudak ni pesan suh g awal walau poinmen kul 10 pagi....
pas g daftar kat kaunter awam..dapat nombor..g ke bahagian o n g...bagi resit tu kat nurse bahagian kaunter...elok je cheqna nak duk kat kusi sebelah suami
"puan..lain kali kalau poinmen kul 1030pagi...mari la kul 10pagi..jangan la mari awal sangat" kata seorang misi yang mukanya sangat kerek...
" orang suh datang awal..saya datang jela" cheqna menjawab
"pelik dekpun....suh mari awal...tapi sini tulis kul 1030...macam2" misi muka kerek berkata lagi...
cheqna senyap je..malas nak menjawab...sebab dah nampak muka suami cam lain macam....suami cheqna ni tak leh orang cakap lebih2 kurang...dia mudah 'panas'..agak kurang sopan la misi ni....dengan suara kuatnye dia bercakap cam tu...dah abaikan pasal misi tu...
pastu ada misi lain panggil cheqna ajak masuk bilik untuk diambil ketinggian, berat badan dan tekanan darah..mak aih...144/88..tinggi jugak...tak tahu kenapa...setel,,misi tu kata..g r makan dulu...tunggu doktor lambat sket sebab nak buat pertukaran syif bagai ni...disebabkan cheqna dah makan...jadi bukan kedai makan jadi keutamaan kepada cheqna...g kat suami...'bang..kejap..nak g toilet" ekekekeke...wajib ni weh
setel....tunggu dalam 5 minit..nombor cheqna dipanggil...doktor pompuan muda yang layan cheqna....setelah dktor mira buat soal selidik..dktr ajak cheqna untuk masuk bilik scan....
sedang discan..doktor mira tanya
"puan baru lepas buang air kecil ke?"
"ye saya"
"erm..x nampak la puan sebab pundi kencing puan kosong..cam ni...puan g minum air dulu...nanti tangki penuh datang balik jumpa saya..tapi kalau puan tak sabar kita ada satu cara lagi iaitu dengan menggunakan saluran bawah"
"ouh..ok doktor, saya g minum dulu...tak perlu amik nombor baru kan????"
" tak...datang je terus sini"
"ok..."
makanya cheqna ngan suami g kafetaria dulu..terpaksa cheqna minum air teh segelas dan air mineral sebotol kecik....sabar jelah....bila dah setel minum dan terasa pundi kencing seakan2 penuh..makanya cheqna sekali lagi menuju terus ke bilik scan...
masuk bilik scan...tunggu jap sebab ada patient lain sedang diperiksa....sampai turn cheqna....doktor dina yang menyecan cheqna....puas diuli perut cheqna...scan bagai....siap doktor dina tunjuk rahim cheqna..pundi kencing cheqna....yang dicari tak jumpa...
"puan...x de cyst pun...."
"alhamdulillah"
"jadi saya bagi ubat jela untuk puan...untuk kurangkan sakit perut ye" 
"ok"
jadi cheqna turun dari katil n ada seorang misi tu bagitahu
"nanti puan masuk bilik doktor mira tadi ye"
"ok"
makanya cheqna pun menuju ke bilik doktor mira tadi...tunggu jap sebab doktor mira sedang menyoal siasat patient.....dalam 5 minit lepas tu doktor mira panggil cheqna

"so puan..apa kata doktor dina"
"katanya tak de cyst"

"oh ye ke...puan tunggu kejap ye"
doktor mira keluar...jumpa doktor dina...dalam 2 minit lepas tu doktor mira masuk
"puan....memang puan tak de cyst...rahim kiri kanan ok....tapi....."
>
>
bersambungg........

8 comments:

  1. Aiseymen... cepat la sambung.. Bikin saspen je cheqna..

    ReplyDelete
  2. ceh...wat bersambung lak...aku excited bbace...

    ReplyDelete
  3. Cheqna kejam sbb cite bersmbg2. Sy punyelah excited baca nie......

    ReplyDelete
  4. Cheqna buat kakak tertanya-tanya. Kalau ada sambung pls give me a tickle kakak nak tahu juga tau... harap tak ada apalah...

    ReplyDelete
  5. suspen plak dh... huhu.. Tapi misi ni mmmg nk kna ajar ckp sopan dgn orang.. huh!

    ReplyDelete
  6. mmg kena full kan bladder kalau nak scan..igt tu tau cheqna...:P

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~