Oct 23, 2012

~ hanya keranamu...~

assalamualaikum
ok fine..cheqna mengabaikan blog 2,3,4 hari...cheqna bizi sibuk ler...=) ekceli hari khamis ada pogram ngan cikgu2 PDK, ahad - isnin program kaunseling organisasi untuk kakitangan institusi JKMN..ok nanti cheqna citer lain ok..skang nak citer pasal kejadian semalam...kejadian yang sangat meruntun hati cheqna...apatah lagi hati suami....semuanya gara2 sesuatu...
ekceli....3,4 hari doh cheqna bersungut nak makan...rasa sangat nak makan sesuatu....dengan cuaca yang hujan je manjang....cerah ada ketikanya kejap je...memang rasa sangat nak makan....suami plak bila dia nak g beli, cheqna tak kasi sebab cuaca hujan..kalau hujan biasa2 takpe..ni hujan yang sangat lebat....malas r nak menyusahkan...
sehinggalah semalam....habis pogram kat kem pengakap, cheqna balik umah....lagi sekali rasa sangat nak makan.....jadinya pas solat asar..suami keluar...dalam keadaan hujan renyai2..dekat je pun...depan pagar Unisza..x sampai 5 minit dari umah kami.....tapi..dekat setengah jam suami tak balik2 lagi...bimbang gak kot2 ada pape yang teruk berlaku..mintak jauh ok...so cheqna kol.....kata suami...dia skang kat wakaf tembesu...mencari apa yang cheqna nak makan...dan sedihnya suami kata mende tu takde...mak aihhh.....memang terus air mata mengalir....mengalir sesungguhnya....
suami balik..membawa sebungkus roti....alah....ini bukan yang cheqna nak..terus airmata mengalir tanpa dipaksa....suami dah macam serba salah.....memang cheqna menangis sesungguhnya r..bukanlah teresak2 tapi memang menangis r...cheqna tak paksa tau...memang sendirinya mengalir air mata itu...sehinggakan suami kata "takpe..esok abang suh mak buatkan" dengan airmata mengalir dipipi...cheqna berkata " x pe..x payah r bang.." " ok...ok kul 2ptg esok abang g tunggu doh cokoh depan kedai mokcik tu neh..abang beli" dengan senyuman di bibir..cheqna jawab "ok"
korang tau apa yang cheqna nak sangat makan tu?????????ok...mendenya adalah..
>
>
>
>
>
>
>
>
hanya keranamu........cekodok pisang aka jeput pisang......
aloh..malu kokram....hahahahaha
ok fine..silala gelakkan cheqna...nak sambung keje...nanti dah setel cheqna terjah korang...kene setel keje sebab esk x masuk opis..meeting...n khamis pun tak keje...ada poinmen...

27 comments:

  1. Replies
    1. setakat ni x lagi ma...=)
      mudah mudahan mengidamla ni =)

      Delete
  2. kakna mcm amy masa xtau pregnant lg aritu..nak makan ngat bubur mcd..tgh malam pulok tu..fahmi kate esokla tp tiba2 nangis..xtau ke benda..rupanya2 sb ada org baru..harap2 kakna pun gitu gok..

    kawan amy pun sama, nangis nk makan masak diri tp sokmo mok tue masak..pembawakan budok jgk..

    amy doa kakna sama dgn amy.. =)

    ReplyDelete
  3. ade isi tu...hehehe..bese org diawal2 tu sensitip x bertempat..

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. isi perut =)
      hehehee
      ntah...x cek pun...harap2 ada la...

      Delete
  5. amboi dah berisi ke ... jgn dok bw sgt perassan ngidam bagai tu .. bawaan perasaan je tu ... kang makin di layan makin mengada2 ...

    kang nanti baby kuar pun ngengada cam mak die jugak...

    hehe pendapat aku je tau ... sbb aku slalu je kawal segalanye mengenai mengandung ni ... sbb aku tau semua tu emosi kite je main peranan ....

    klu betui pregnant tahniah tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. dok tau r berisi ke dop..tapi skang memang gemuk r..ekekekeke
      mudah mudahan betul2 pegnen =)

      Delete
  6. depan pagar unisza....kat mana erk..dekat ngan klinik hafizah tu ker?cheqna weii dekat area pasar malam tu ada gerai hok ngadap jalan betul2 ngadap singer tu sedap jgk...org puang jual.kiter bese beli laksa penang...ada ubi ketuk..kepok ye besh...cer try situ..jeput pisang pun ada gok..

    ReplyDelete
  7. Astaghfirullahalazim... la kakak ingatkan apa dia patut pun en suami kata boleh suruh mak buat.

    Harap ada tanda baik bila macam ini cheqna. Amin...

    ReplyDelete
  8. mengidam cekodok pisang sampai menangis...huhuhu...:)

    ReplyDelete
  9. Dik...gitu tanda mengidam
    sbb akk nak sangat mkn tembikai sekali enpakwe terlupa nak beli masa balik solat jumaat tu
    teruuussss nangis tak inggat
    tahniah yep

    ReplyDelete
  10. Cheqna aadakah sudah ada berita gumbira..kalau ada tahniah kak.... saya dah mula merasainya sekarang ha ha ha.....amy doakan untuk cheqna k :) sila war2kan kalau betul ye he he..( sibuk je kan )

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~