Oct 10, 2012

~ adik adam sakit ~

assalamualaikum
berkesempatan menjengah blog INI
Ya Allah..kenapalah ada yang sanggup mengeluarkan kata kata ini
"kayalah kau nanti bila adam mati"
bagi cheqna..orang yang berkata begitu memang tak de perikemanusiaan langsung..tak de hati perut...orang berkenaan ingat memang saja2 mak2..ibu2..bapa2..dalam dunia ni mintak anak dia sakit supaya senang dapat mintak tolong dari rakyat malaysia ni???????&^%$$# punya orang...memang cheqna geram r.....
cheqna percaya..mak ayah adam ni sangat kuat.....kita yang tak hadapinya ni boleh berkata apa saja...yang menanggung hanya keluarga adik adam
jangan sesekali cakap sedap..orang ganu kata..means mentang2 kita tak hadapi/lalui dugaan itu..sedap mulut je kita bercakap..kalaulah Allah nak uji kita..sekejap je...
bantulah setakat yang termampu..kalau tak mampu melalui kewangan..cukuplah dengan mendoakan yang baik2...jangan pulak diberikan kata2 yang bisa mengguriskan hati dan perasaan bukan saja ibu ayah adik adam...tapi seluruh rakyat malaysia yang masih punyai hati dan perasaan.

16 comments:

  1. org, pelbagai ragam, hati manusia, lain2 Cheqna.. yg tak lalui, leh la ckp camtu, ce kalo kene batang idong sendiri... ce kalo org ckp gitu kat awak..........huhuhuhu... kite doa je la..kalo tak dlm bentuk kewangan.. tak yah nk ckp bukan2... pikir lah perasaan org lain...

    ReplyDelete
  2. Kesian juga mereka yg ada lidah tidak terkawal. Rugi segala-galanya. Pahala tak dapat, hati sendiri yg rosak...

    ReplyDelete
  3. semoga adik adam boleh sembuh dengan bantuan orang ramai yang ikhlas membantu...

    ReplyDelete
  4. macam2kan org nih.. doakan yg baik2 sudahlah.. geram jugok nih..

    ReplyDelete
  5. trkdg org ni ckp xfikir dulu......mrk blm kena cheqna.....

    ReplyDelete
  6. Semoga adik adam diberikan kesihatan yang baik dan ibu bapanya diberi kekuatan olehNYA...Amin..

    ReplyDelete
  7. qema tgk gak tadi kat mhi tapi kejap je , sedih, harap adik adam cepat sihat & buat family moga tabah hadapi semua ini..

    ignore kata2 org tu, ramai yang doakan baik2 untukmu, adik adam

    ReplyDelete
  8. Harap mak adam kuat.. Anak ros masuk icu ari tu sedih sgt doh...

    ReplyDelete
  9. membantu seadanya. semoga si ibu terus tabah.

    ReplyDelete
  10. Entahlah....manusia. Ada baik, ada jahat. Ada bodoh, ada bodoh tapi berlagak bijak. Caca marba

    ReplyDelete
  11. ada jugak yang cakap macam gitu isyh tak baik bebenoler... janganler gitu kita tak merasa.. kalau kita yang kena baru taukan...
    akak tengok malaysia hari ini.. memang tak terkata sedihnyer.. tapi berat mata memandang berat lagi bahu memikulkan..

    ReplyDelete
  12. Allah hanya uji hambaNya yg tabah je ..insan terpilih

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~