Aug 16, 2012

~ sembang sengal lagi..~

assalamualaikum
14 Ogos 2012 ~ sebelum tidur
cheqna mengadap muka incik asben..dan incik asben pun sama...sambil pegang muka incik asben..cheqna meluahkan kata2 ini :
" Ya Allah Ya Tuhanku....jadikanlah suamiku ini suami yang terbaik.."
incik asben jawab "amin"
cheqna sambung lagi
"jadikan suamiku seorang yang mampu membimbingku menuju ke jalanMU Ya Allah"
"amin" incik asben jawab
"jadikan suamiku ini seorang yang sangat menghargai diriku ini"
"amin" incik asben kata lagi...
"dan Ya Allah Ya Tuhanku....KAU tutupkanlah pintu hati suamiku ini untuk berfikir..berhasrat mahupun bercadang untuk bernikah lagi satu"
"tak amin"
hambik ko......tang tang tu jugak kami gelak....ngek tul laki cheqna ni....
"abang gurau je yang....ingat senang ke nak berlaku adil..sedangkan sayang sorang pun abang rasa sangat berat tanggungjawab abang tu....insyaallah...moga kita kan kekal bahagia selamanya hingga ke syurga dengan izin Allah" incik asben berkata2 setelah cheqna berpura2 menarik muka..hahahahaha
kami memang jenis giler2 punya pasangan...terbuka untuk bercerita..berbincang apa saja...alhamdulillah..hampir 3 bulan ni...kebahagiaan kian terasa..ada jugak gaduh2 manja...tipu la kan kalau cheqna kata kami tak pernag berselisih pendapat mahupun pandangan...itu normal...sebab kami masih dalam proses mengenali....insyaallah...selagi Allah izinkan...pastinya kami akan meniti bahagia hingga ke syurga..insyaallah...dan cheqna jugak mendoakan kebahagiaan anda semua... 

10 comments:

  1. Cheqna, jap je dah 3 bulan ek... moga bahagia sokmo...

    Bila start cuti raya ni Cheqna?

    ReplyDelete
  2. semoga cheqna kekal bahagia selamanya..amiin..

    ReplyDelete
  3. Ada pulak 'tak amin' ya... hmmmm... macam2lah anak menantu mama ni. :)

    ReplyDelete
  4. hahahaha...tak amin!

    eh, cheqna takmau payung emas dlm syurga kaaaa?
    kikikikiki...

    ReplyDelete
  5. lawak dipagi hari yee..

    selamat hari raya cheqna..maaf zahir dan batin...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~