Aug 12, 2012

~ akhirnya cheqna berpaling tadah..~

assalamualaikum
berbicara pasal mrblack cheqna....sebelum2 ni..sampai masa..g servis kat pusat toyota tu...memang mencekik r regenya..harga upah buruh sama mahal ngan harga barang..lum campur tax lagi...sekali servis RM300++ memang kena standby r....
4 tahun pakai mr black..memang cheqna setia...memang sampai masanya hantar ke pusat servis...tapi akhirnya setelah bergelar isteri....cheqna berpaling tadah atas hasutan incik asben...macam2 incik asben membebel...sebab rege je mahal..kalau tak mahal tak denya dia nak membebel..
hari apa ntah ni..lupa...incik asben g beli minyak pelincir yang regenya RM86 kalu tak silap..pastu filter rege RM18..and suh pakcik ni tukarkan....upah pakcik ni juat RM10 sahaja....ye..RM10 sahaja...kalau kat Pusat Servis upah nya adalah RM105 gak r....sama cam rege barang tu.....jadinya dah jimat berapa dah kat situ...wah ko...memang ekonomi r laki cheqna...ekekekeke
masa tunggu minyak dibuang dari tempatnya dalam kete tu ghasak..mana cheqna reti bab2 kereta ni..tau bawak je...isi minyak pun tak pandai kekekekeke..pakcik tu duk baiki persona...cheqna tanyala kenapa..katanya tuan kete ni tinggalkan kete 2 minggu kat umah..mungkin outstation kot....balik2 tak leh stat...x hidup...korang nampak tisu bersepah tu??nampak kan??ye..itu adalah hasil kutipan sang tikus...banyak giler..
orang trg kata..kene kobek belaka r....mungkin sebab tu r tak hidup.....tak tercapai dek akalku tikus leh masuk buat sarang kat situ..... 

4 comments:

  1. cehqna..tikus kat mana2 pun boleh cheqna..kalau dapat masuk dalam rumah lagi haru kita

    ReplyDelete
  2. lely pn msh anto kat pusat servis cik ct..
    igt thn depan nk tuko servis biasa jelah..
    mls nk nunggu rama se..
    lgpun thn dpn dh 3 thn, blh dh slow2 beralih angin tuk yg lebih ekonomi kan.. heheh

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~