Jul 30, 2012

~ sembang sengal laki bini ~

 di suatu petang...setelah selesai solat asar....sambil bermanja2 pada kadar yang dibolehkan memandangkan bulan ramadhan sekarang...=) maka kami laki bini berbual2 secara santai..sehinggalah terkeluar dialog sebegini
ouh..maaf..perbualan ini sudah dialih bahasa..kang kalau cheqna tulis dialek trg ada gak yang pelangkung cheqna..jadinya...cheqna telah mengkeyelllumpurkan bahasa ini...terima kasih =)
" abang...nanti kalau kita ada baby....kita nak bahasakan diri kita apa erk??" cheqna bertanya
"erm....panggil mama papa lah...x pun mama abah....x pun ibu ayah....tapi panggilan kat syurga nanti biasanya mak ayah...ibu ayah....erm..ikut sayang la...." incik asben menjawab
hamboi...punya banyak incik asben bagi cadangan..last2 cheqna jawab..besh gak mendengar jawapan dari incik asben ni..kikiki
>

>
>

>
>
>
" x payah susah2 bang....panggil mek ngan bak sudah" cheqna berkata sambil berusaha bangun menyelamatkan diri sebab dah tahu apa habuan yang bakal cheqna dapat
n tau apa incik asben jawab???
"sengal punya bini.....bini sape lah ni....ngok ngek tul tanya kita kemain lagi...hampessss" jawapan dari suami
mengekek2 cheqna ketawa...hahahahaha....
eh..korang faham ke ni??ke tak faham??tak faham????x pelah...
=(

23 comments:

  1. ada2 je cheq na...tak habis2 duk mengena cik abang dia...makbak tu orang mana panggil??

    ReplyDelete
  2. lawok lah cheqna ni..hehehe.. mek tu bukan biasa org kelantan ke pgl utk mak.. mummy daddy lah br bijok..hihik.. :)

    ReplyDelete
  3. lagi la hambiiikkkk...sengal punya bini..hahahahaha

    ReplyDelete
  4. mudahan rezeki murah .. ke dah ade baby dah ni ... hehehehe

    ReplyDelete
  5. eh..cheqna dah kawen?..ok..lama sangat nik tak singgah sini dan tak bw ...hukhukhuk...selamat pengantin baru cheqna..maaf nik tak raikan bersama2 =(

    mood bersalah gila

    ReplyDelete
  6. lantak cheqnalerkan... janji bahagia... seronok laki bini berbual yerk..

    ReplyDelete
  7. Mama faham dan mama juga faham bahawa anak menantu mama memang ngok ngek! :)

    ReplyDelete
  8. haha..lawak2..

    mak n bak tu panggilan negeri mana?
    salam kenal n follow sini ;)

    ReplyDelete
  9. faham.. tapi ustaz ade ckp maintainkan syg n abg sbb mak abah mama papa suma tu pggilan dr anak.. :) kihkih ...

    ReplyDelete
  10. mek bak tu apa cheqna...huu

    menten kan je pngilan skrg cuma selang seli kan la bla dh ada anak nti dgn panggilan mama abah tu sekali sekala..bru brtmbh2 mesra heheee..

    ReplyDelete
  11. mek dgn bak..hahaha..zmaan2 dolu2 tu kakna.. eh kakna dh de isi ke? heheeh..amy blum lg..=(

    ReplyDelete
  12. Kakak dulu sebelum ada anak macam cheqna juga ada rancang2 Konon dulu nak anak panggil umi/aby tapi bila anak mula keluar suara mamamama-papapapapa itu yg jadi mama dan papa... Baby senang nak keluar suara ma dan pa kalau cheqna nak tahu..

    ReplyDelete
  13. cheqna dah preknen ker?skali skala sengal ape salahnyer..boleh mengeratkan lagi...

    ReplyDelete
  14. hahaha, sesame sengal x per..... layan jerk...

    ReplyDelete
  15. cheqna dan sengal tak dpt dipisahkannnnnn... :D

    ReplyDelete
  16. hihi.. biasala.. mesti nak kena plan nak panggil apa kan.

    ReplyDelete
  17. ok jugk tu manja je mek...oooo..mek.. ;p

    ReplyDelete
  18. hehehe.. tumpang gelak jugak.. daku lak awal2 dh pilih ibu n ayah.. seb baik en hubby dok kisoh.. ngikut jer..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~