Jul 2, 2012

~ jauh2 perjalanan...ini yang dihidangkan?????~

assalamualaikum
masih lagi berkisar tentang kisah di Bangi hari tu ( 25-27 Jun 2012 )
pas habis persidangan hari pertama...balik hotel...solat rehat bagai..pas maghrib kami bertiga kuar makan...katanya kak oya nak try makan kat restoren nelayan..cheqna on je....jadinya dengan menggunakan aplikasi guna pun sesat atau nama pendeknya GPS maka bergeraklah kami menuju ke jalan yang benar..
dalam pukul 9 malam gitulah..kami sampai ke restoren nelayan..tak tahannya masa mula2 kami sampai tak nampak mana restoren tu walaupun gps dah kata "anda telah sampai ke destinasi" tapi kami tertanya2 mana destinasinya...sudahnya kak oya tanya sorang mamat india kat situ..katanya memang kat sinilah cuma dia pun kurang pasti...jadi kami pusing2 n nampak signboard RESTOREN NELAYAN..jadinya kami turun dari xtrail
"apasal cam gelap je kak oya??"
menghampiri pintu ternampak sekeping kertas a4 berserta tulisan..lebih kurang cam gini la ayatnya
"pelanggan yang dihormati, operasi restoren nelayan ini ditutup pada 26 Jun 2012 dan akan kembali beroperasi pada 27 Jun 2012"
uh mak aih.....betul2 hari kami sampai ditutupnya..sampai hati...sudahnya...cheqna g cari cendol n keropok dulu..kebetulan ada nampak van yang jual makanan....lapar weh...dahlah cheqna semenjak dua menjak dan bermenjak2 ni asyik lapo je....
sudahnya sebab kami dah tak tahu nak makan kat mana..so we decide makan kat mana2 nampak ada kedai makan jela....jadi selamatla kami di kampung baru..makan kat situ....order nasi putih tomyam kailan ikan masing daging masak merah telur dadar
sampai pesanan....mak jema sedihh....dah la lapar..jauh plak tu...tapi ini yang dihidangkan kepada daku
>
>
>
>
>
>
nampak????garfu belok je pun...hahahaha...gempak je kan??hahahahaha saje je...cheqna tak de lah kisah sangat sebab bukan makan ngan garfu pun..tapi not nice la kan...
belok pun belok la...asalkan perut yang lapar sudah diisi...=)

22 comments:

  1. euww.. nape dibaginye garpu belok tu, takmo la guna..hehe...

    ReplyDelete
  2. heheheh garfu buat garu belakang badan kot cheqna ;p

    ReplyDelete
  3. salam sejahtera anakanda,Restoran tu kat seksyen brapa? apa special dia...hehe tak jauh sgt Bangi tu, tapi tak pernah tau tpt mkm tu!

    ReplyDelete
  4. Hihi... cheqna buat kakak gelak sendiri tengok garfu itu. lapar punya pasal tak kisahlah kan bukan makan garfu pun ye dak:)

    ReplyDelete
  5. hahahahaha..garfu belok pulak dah. kalau kak dia guna garfu asli dah tu. lagi best!

    ReplyDelete
  6. restaurant nelayan ni..makan steamboat kan..macam pernah dengar..

    ReplyDelete
  7. belok pun belok la kan.. perut tengoh lapo belok belakang citer.. hehe..

    ReplyDelete
  8. hahaha...janji buleh digunakan buat masuk ke perut... layannnnn

    ReplyDelete
  9. Kasihannya,dahlah dtg dr jauh dan lapar plk,kena dgn garpu camtu,tp xpe asalkan sedap....

    ReplyDelete
  10. takpelah kot..kalau perut dah lapar makan je lah guna garpu bengkok..he he he

    ReplyDelete
  11. garfu bengkok hehe...tak kisahla..janji sedap dan perut terisi...

    ReplyDelete
  12. itu lah namanya "takde rezeki"..dah puas carik, boleh pulak ngam ngam tutup hari tu kan..:)

    ReplyDelete
  13. Tak pelah...janji ley kaut lauk! Wawawawawawa!

    ReplyDelete
  14. restoren nelayan bangi ke kat Tititwangsa??

    Jauh cari makan dari bangi ke kampung baru...hehehehe

    ReplyDelete
  15. GPS ke jalan yg benar?hahaha!kelakar taw cheqna nieh...hehehe

    ReplyDelete
  16. hehhe lawak lawak..betulla cheqna..kalau perot sudah lapar..mmg menganggu emosi..dpt pulak garfu yg belok mcm tu..mmg nak kenela kan..hehe :)

    ReplyDelete
  17. restoren nelayan kat tasik titiwangsa ke ni

    ReplyDelete
  18. tu kire ok lagi dr sudu melakt lagi mkanan..cuci tak bersih slalu dah kena ... tu pasal aku slalu je pi basuh kat sinki ...tak pun lap2 ngan tisu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~