Jul 23, 2012

~ akhirnya..yang dihajati sudah dimiliki ~

assalamualaikum
lama tidak bersiaran kan??memang sangat sibuk...dengan kesihatan diri yang tak berapa menentu sekarang ni sehinggakan terpaksa tidak menghadirkan diri ke program jabatan pada malam 17 Julai baru2 ni...sakit yang memaksa cheqna ke klinik...ikutkan cheqna jenis payah nak g klinik tapi sebab sakit melampau..terpaksa...diulangi TERPAKSA..dan resultnya kena tunggu lagi 2 minggu...harap2 tak de pape...
banyak citer nak story ni...tunggu ye..skang nak citer pasal sesuatu yang dah lama cheqna inginkan semenjak bergelar isteri ni...ouh...sebelum tu..SELAMAT BERPUASA SEMUA...perasaan cheqna menyambut ramadhan pertama kali bergelar isteri???nanti cheqna wat satu n3 khas ye pasal tajuk ni...sebab ada kisah beshhhhhhhh..hah...tak sabar la tu...lalalalalala
ok...berbalik kepada jalan yang benar..ekceli...lepas nikah..n duk umah sendiri...cheqna sangat perlukan barangan ini..sangat perlukan....susah jugak tak de mende ni...ma cheqna kata nak beli...tapi tak de plak kat tempat biasa ma beli...malas nak cakap kat mak mertua...nanti mak bagi mak punya...susahkan mak plak...so ku pendam segalanya dulu....buat ikut kemampuan.....
dan akhirnya pada bila erk....lupa sudah..kalau ikutkan di gambar tarikh on 15 julai..rasanya 14 julai kot....hari sabtu...cheqna n incik asben melakukan aktiviti santai...kami meronda2...sehingga sampai ke pasar payang....akhirnya....terjumpa barangan yang sudah lama cheqna hajati....suka sangat....barang apa??ni haaa
>
>
>
>
>
>
ouh....masih bersembunyi youuuu......auwwww..... apehal gedik semacam je cheqna ni??? hahahahaha
hah amik...nilah barangan sebenar..
>
>
>
>
tadaaaaaa...lesung batu idaman ku..hahahahahaha...ni rege rm 20 hokeh....susah payah cheqna mencari mende alah ni....yelah...blender tu blender...tapi lagi besh masak guna bawang yang di tumbuk..alah..korang tu gelakkan cheqna ler tu sebab mencari mende alah ni...tak baik hokehhhh hahahahaha
dah tu je nak share...semenjak beli..baru 2 kali berkesempatan guna...nak wat camana...asyik kursus manjang......malam pertama sahur..ku guna jugak mende alah ni untuk memasak sup ayam buat incik asbenku....=)
ok..hari ni masuk opis....semalam kan trg cuti...so skang nak intai2 keje dulu sambil2 update pasal pulau redang...daaaaaa

10 comments:

  1. da berbulan nak beli benda tu baru terbeli ke...ayoii

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa cheqna!
    ehh lesung batu ni berguna tau cheqna.. tumbuk belacan, nak retakkan tulang ketam...nak gaulkan cincalok...hahahahhaa menangis kalau tak de lesung batu...hehhehe

    ReplyDelete
  3. batu tu jenis berserpih tak bila menumbuk .. ade sesetengah tu jd gitu .. tu pasal aku rembat MIL punya .... kompom tak jd bersepih ...

    ReplyDelete
  4. bawang 3,4 ulas,takkan nak blend,kan...
    lg satu,sambal belacan lbh sedap ditumbuk dari blend...

    ReplyDelete
  5. suspen sekali apa g cheqna ingin kan tu..hehe,,tp betullahkan,,dalam byk2 brg kita siap utk naik umah baru..bila sampai masa nk guna lesung takdak,,berguna tapi sering dilupakan dlm list barang2
    -cheqna sakit nk dapat khabar gembira ke? :-)

    ReplyDelete
  6. heheee... suspen nak tgk pic.. lia tak beli lg pun lesung batu ni even dok sendiri dah ni.. heheeee.. kena cari jugaklah nanti..

    ReplyDelete
  7. amboi cheqnaaa...sy dr zmn ank dara dh ada lesung sndri tau..hihi..dok umah sewa ttp kena masak khennnn...

    ReplyDelete
  8. ayooo...lesung baru, hahaha!
    selamat berpuasa n masak utk berbuka n sahur yea Cheqna...heheheheh~

    ReplyDelete
  9. hehe.. mmg kan cheqna.. inilah mmg kena ada..dulu pun awal2 kawen carik benda nih gak sbb nk tumbuk sambal belacan..hehe.. :)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~