Jul 25, 2012

~ 2 kg dia sorang je..sudahnya...hambikkkk~

assalamualaikum
hari rabu 18 julai...dalam kul 10pagi..cheqna n incik asben g anto adik bongsu incik asben ke bachok, kelantan..anto kat KIST....pastu on the way balik...incik asben singgah beli kepah...incik asben kemaruk nak makan kepah...so layankan jela
incik asben beli 4 kilo..2 kg untuk mak ayah..n lagi 2 kg incik asben suh cheqna masakkan untuk dia..hah sudah...dah la cheqna tak makan mende alah ni...apatah lagi nak masak..memang cheqna failed...huhuhu
siap g lapor diri untuk kursus kat hotel seri malaysia kuala terengganu, balik umah...cheqna g tanya mak camana nak masak mende alah ni...upenya senang je...masuk air..bawang merah..bawang putih, halia, serai garam n biar jela dalam kuali tu sehingga masak...
tada.....inilah hasilnya...errr..abaikan kuali yang cheqna rembat dari umah ma ni....ermm...x de sape2 nak hadiahkan kuali kepada cheqna ke??hahahaha
ok..tu 2 kg punya kepah...dan memang incik asben makan sensorang r....dan hasilnya..mata kiri incik asben membengkak.....g klinik dan dikatakan alergik dengan kepah ini...hambik.....pas pada tu cheqna memang tak kasik incik asben makan makanan ini dan seafood terutamanya...walaupun incik asben merengek nak makan memang cheqna tak kasik dia beli n apatah lagi nak suh cheqna masak..kejam kan cheqna??macam ibu tiri plak..hahahahaha..
pas pada ni..memang kepah akan dibuang dari list makanan kegemaran incik asben...

21 comments:

  1. al kisahnya..hehe.. cheqna mesti singgah beli kat tepi jalan area pantai bisikan bayu erk..nape tak singgah umah?hehe.. ayu pun mmg dok suke dan dok pandai pun makan benda gini.. asben cheqna ade resdung ke? org ade resdung mmg kena pantang makan kan..

    ReplyDelete
  2. cheqna..acik tak pernah makan kepah..sedap ye

    ReplyDelete
  3. kat kg saya panggil 'etok'
    saya paling suka 'etok' yang disalai
    wajib beli kalau balik kg..singgah stesen bas kota bharu semata2 nak beli etok ni

    ReplyDelete
  4. dulu2 masa hubby makan tak allergik ke? kesian la pulak pada org yg tak boleh mkn seafood ni...mcm anak aku si abang tu, dia boleh mkn sikit2 je seafood ni, kalau terlebih had je, mata dia merah....huhu...

    ReplyDelete
  5. masa kawin hari tu tak dapat hadiah kuali ke? ekekekekek

    ReplyDelete
  6. wah cik asben allergik ke seafood...ha rugi ler kalu gitu...ha ha ha

    ReplyDelete
  7. sian dia....tp tula kdg kiter alergik ttp nak makan gak sket wat obat org kata...

    ReplyDelete
  8. makanan laut mmg faberet akak...kalau tak dpt boleh meraung ni ....

    ReplyDelete
  9. akak pun tak minat jugak dengan kepah ni.. tapi kalau kerang memang tak tolaklah.

    ReplyDelete
  10. haha, sian incik asben cheqna dah x bleh makan lagi dah.. tu lah, sape suruh makan bebanyak kan... hehe

    ReplyDelete
  11. hikhihkihkhihk.. mcm suami kak ida, bibir bengkak kalau makan ketam. huhuhuhuh

    pssst, kulit je yang berat tu cheqna :P

    ReplyDelete
  12. doh ekpon 2 kilo dia baham sorang..mau x bengkak mate..nk mkn leh cikna.tp lps mkn amik ubat alergi tu

    ReplyDelete
  13. alah, makan sikit je takpe.. buat lepas kempunan.. heheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya kalau kepah ni tiga kilo pun licin...heheheh...

      memang best layan...bak kata orang kelate makan colek kepoh memang layan...hahaha

      Delete
  14. boleh je husband cheqna nk makan tp jgn banyak la.. makan sikit2 je.. tak la memudaratkan nanti kan.. heheh pstttt cheqna jangan kejam sangat la.. hehehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~