Jun 4, 2012

~ setelah seminggu.....

assalamualaikum
alhamdulillah...hari ini 4 Jun 2012..genap 10 hari cheqna bergelar isteri..dn dlm tempoh itu..alhamdulillah segala susah payah..suka duka telah cheqna dan suami lalui sebagai pasangan suami isteri yang baru memulakan kehidupan bersama...
ni time kenduri belah rumah suami on 27 Mei 2012
perasaan????macam2 ada..almaklumlah...pasangan baru kan...walaupun dah lama kawan tapi perasaan takut berdebar bimbang..semua ada...
alhamdulillah....segala yang dirancang berjalan lancar....kenduri rumah cheqna on 26 Mei..pastu 27 Mei kenduri belah umah suami....28 Mei malam kami balik semula ke rumah cheqna setelah mengemas kat umah suami...setelah siap mengemas umah cheqna..on 30 Mei 2012 kami balik ke rumah suami ( rumah kakak ipar cheqna) kul 5pm kami ke Riyaz Heritage untuk outdoor....balik semula ke rumah kakak ipar cheqna...
esoknya on 31 Mei 2012 kami keluar mencari peti sejuk 2 pintu...tv plasma 43inci dan mesin basuh 10kg dengan harga 3 barang ini rm3300..murahkan??? semua barang ni cap samsung....ke mahal??kikikiki
pas setel beli barangan dapur bagai..kami terus masuk ke rumah kami....yup..rumah suami cheqna la...bukan kami duk ngan mertua ye..kami duk berdua.tapi rumah kami sebelah je ngan umah mertua cheqna ni....
masakan pertama cheqna untuk suami?????kikiki...malu mak jema...cheqna masakkan suami nasi goreng pada pagi 30 Mei tu...sib baik menjadi....almaklumlah cheqna kan tak pandai masak...pastu hari jumaat cheqna just masakkan sup ayam...suami tak cerewet...kari or gulai suami tak makan sangat...just kuah air2 je suami makn...senang sket bagi isteri macam cheqna yang tak pandai masak ni...kikiki
malam tadi buat mee goreng basah...first try...berdebar weh....sib baik menjadi...suka tengok setiap masakan cheqna suami makan bertambah.....alhamdulillah...
segala yang cheqna impikan...alhamdulillah...semakin menjadi kenyataan....terima kasih Ya Allah kerana menghadirkan anugerah terindah yang menjadi impian setiap wanita...moga cheqna dan suami kan kekal bahagia hingga hujung nyawa kami...dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah...amin..
dan buat anda semua...terima kasih kerana mendoakan yang baik2 buat cheqna dan suami.....=)

26 comments:

  1. sik baik x kena buli kena msk untuk FIL hehehe

    ReplyDelete
  2. lelama terer jugak bab masak2 ni cheqna..
    nak plak kalo setiap hari memasak!

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... suka kakak dengar berita baik macam ini. Doa kakak juga moga bahtera belayar dgn smooth dan yg pasti lama-lama airtangan cheqna akan jadi makanan yg dirindui olehnya selalu...

    ReplyDelete
  4. cheqna beli barang2 letrik tu kat mana? sy rasa murah la tu!

    ReplyDelete
  5. senang lah cheqna kalau gitu gok. masok ikang singgang je hari2 makan pulok nge budu sgtlah mengancam..hehe.. senang kan dpt suami jenis tak cerewet pasal makan ni kan..tahniah cheqna.. deco rumah cantek2 yer..hehehe. :)

    ReplyDelete
  6. Wah! senyum2 sy bc n3 ni, malu2 gitu...

    Lega la kita dpt suami yg xcerewet, senang kita nk mula hidup alam rumah tangga yg serba baru ni tp yg penting kita dpt sesuaikan diri...IsyaAllah semuanyer dipermudahkan..

    ReplyDelete
  7. waa tahniah...laa kenduri dan berlansung ke...hehe..
    ok nk doa kan cheqna cpt2 pregnant plk lps ni..aminn!

    ReplyDelete
  8. hehhe cun!!

    wahh kayooo tuh 3300 hengget... :)

    ReplyDelete
  9. Cheqna...tahniah sekali lagi sbb scr rasminya selamat diijabkabul.

    Brg letrik mcm tu harga RM3.3k? Murahlah Cheqna. Heheheh...

    ReplyDelete
  10. salam cheqna..

    1stly k.sha nok minta maaf tak dpt gi..sbb abg kena bg talk kursus

    2nd...tahniah dik...semoga bahagia hingga ke syurga....ingat pepatah ni...sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri...


    selamat berumahtangga...

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah..tahniah..semuanya sudah selamat..selamat menempuh alam baru.kena byk bersabar dgn dugaan yg mendatang.

    ReplyDelete
  12. Tahniah cheqna! Alhamdullilah, dah selesai urusan nikah kahwin nya..

    Honeymoon ke mana nanti?

    ReplyDelete
  13. Wahhhhh....seronotttt la tu :) tumoang happy jugak utk kamu dik.. :)

    ReplyDelete
  14. tahniah cheqna...dh lme x jenguk sini dh jadi isteri org rupenyer yek...smoga berkekalan ke akhir hayat....amin....heeee

    ReplyDelete
  15. Cheqna... sonok baca kisah cheqna yg kini telah pun seminggu menjadi isteri..moga bahagia sampai bila2... pas ni selak resepi online / buku resepi le jwpnye, heeeee...

    ReplyDelete
  16. cuba tanya tokey kedai.... x kan tak dapat free gift samsung galaxy s3.... hahahaha

    ReplyDelete
  17. perghh.. masakannnnn... nasi goreng, mee goreng mamak... cukup sebulan suami jadi comel macam aku.. hahaha

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah...tahniah yer...brg tu semua murah la..samsung lagi...

    bestkan dpt msak utk yg tersayang..akak dpt rasa cheqna akan jd isteri yg solehah...:)

    pengantin nape serius sgt tu,panas ekk?

    ReplyDelete
  19. wahhh, manisnya si pengantin perempuan ini yaa... hehe.. semoga kekal berbahagia ye cheqna..

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah, syukran semuanya dah selamat...moga kini serasi2 menempuh penghidupan baru..

    ReplyDelete
  21. alhamdulillah, selamat doh neh..
    kalo sy pn sgt terharu asben nasihat gitu..
    huhu.. satu agi masa lepas akad tu pun dop sedo air mata mengalir.. betulla, org yg mengalami saat itu aje akn rasa.. ada 2 sbb, sedih & gembira.. =))

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah tumpang bahagia jugak utk cheqna.. :)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~