Jun 11, 2012

~ menantu hantu ke???~

assalamualaikum
bila dah kahwin..bukan hanya bergelar isteri..malah akan bergelar menantu jugak.....alhamdulillah cheqna ada ayah mertua yang dipanggil ayah dan mak mertua yang dipanggil mak..
cheqna kan duk umah sendiri ngan suami...sebelah je ngan umah mak n ayah...yang beshnya....cheqna kahwin 26 mei..bertandang ke umah suami pada 27 mei 2012..masuk umah kami 30 mei 2012..31 Mei kami g beli barang2 umah...hadiah yang diterima masa kahwin banyak cheqna bawak ke umah kami..like periuk..pinggan mangkuk..comforter..cawan...kipas..blender...periuk letrik...dapur gas..dan kami jugak beli peti sejuk..mesin basuh n tv...yelah..masuk umah baru kan..
yang beshnya....kuali tak de orang bagi..dan lupa nak beli..jadinya...disebabkan umah mak sebelah umah...maka kami merembat kuali dari umah mak...hahahaha..satu je pun....kebetulan balik umah cheqna...x pasal2 cheqna jugak membaham kuali sebutir dari umah ma...hahaha..memang menantu hantu betul kan kami???hahahaha
 wajah ceria menantu2 yang gembira membaham kuali dari umah mertua masing2...hahahaha
* time anda baca n3 ni..cheqna dah gerak meninggalkan incik asben...sob sob sob..ke melaka dulu sebelum ke tempat menginap di area jaan TAR kot.....bukan cheqna yang uruskan bab2 penginapan ni....ada nak ronggeng2 ngan cheqna??meh r =) 

19 comments:

  1. Beli je kat Mydin byk kuali... he hehh...

    takpa ... sayangkan 'isteri; tingal-tinggalkan selalu..

    ReplyDelete
  2. Wahhh, Cheqna...banyaknye hadiah, siap ader TV lagi haa....kagum nieh..selamat menjalani hidup berkeluarga, Cheqna.:)

    ReplyDelete
  3. ala aku dulu pun brg dapur MIL yg sediakan semuanya ....

    ReplyDelete
  4. Salam Cheqna

    Selamat Pengantin Baru, selamat menjalani kehidupan berumahtangga. Dalam sibuk2 ,mama lupa yg CN dah kawin!

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah..
    nnt belikan la mak ngan mama kuali baru kan.. hehehe

    ReplyDelete
  6. Wow! Pengantin baru da masuk umah baru. Sy suke moment tu.

    =D

    ReplyDelete
  7. Bukan hantu tapi nak jimat cheqna. Mertua biasa tak kisah lagi pula yg nak makan anak sendiri...

    Dah mula berjauhan ye... rindulah tu:)

    ReplyDelete
  8. hahaha.. lawak lah cheqna ni. tapi mertua selalu tak kisah pun.. ayu pulak, mertua yang bagi sebab dia bertandang rumah tgk takde periuk.dia bagi 3 biji terus.

    ReplyDelete
  9. MASA SAYA KAWEN DULU BANYAK HADIAH SET GELAS JE
    TAPI MASUK UMAH SEWA SUME MAK MENTUA BAGI ;)

    ReplyDelete
  10. Nanti, kuali tu bagi kat anak pula bila mereka kawin....jadi kuali warisan turun temurun. :-)

    ReplyDelete
  11. hamboiii cheqna ngan hubby nak terbang pi cari kuali lagi ke? haha

    ReplyDelete
  12. kat KL pun banyak jual kuali taw cheqna!
    ekekekekeke

    ReplyDelete
  13. dah pun bergelar isteri dan menantu.. moga jadi kesayangan mertua...
    biasalahtu.. kalau mak akak memang lepaih kawen anak sorang2 dia bagi kuali, bantal, periuk... kelakarkan...

    ReplyDelete
  14. alahai ciannya pengantin baru kena berjauhan pulak.. x pe x lamakan cheqna.. :)

    ReplyDelete
  15. Pasangan Jarak Jauh ye Cheqna? Tak pe .. jauh2 kdg2 lagi bahagia tau .. jaga diri ye Cheqna.

    ReplyDelete
  16. x per, dorang tu mak kita jugak kan..... hehe

    ada jalan tar, KL ker?... shopping ker kursus?... hehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~