Jun 5, 2012

~ kisah kahwin cheqna...~

assalamualaikum
setelah bergelar isteri...segala apa yang berkaitan yang ingin cheqna lakukan perlu mendapat keizinan suami terlebih dahulu...termasuklah berblog....bunyi macam remeh...tapi silap bercerita aib yang suami dapat....alhamdulillah...suami memberikan keizinan serta galakan dalam berblog ni....suami tahu cheqna suka...cuma pesannya..jangan melebih2 dan berpada2 la...insyaallah
ok...berbalik pada kisah kahwin cheqna...ekceli cheqna masih cuti ni..dan hari ni nak berdua duaan eceh..bunyi macam dah bertiga ni kekekeke....benonya hari ni ada kawan incik suami taja penginapan untuk kami kat Riyaz heritage pulau duyung...hari tu masa outdoor pun kawan incik suami yang uruskan...kalau tak memang x dapat r nak beroutdoor kat situ.....  
sebelum berhoneymoon bagai...meh layan citer sebelum raikan cinta antara cheqna dan suami berlangsung 
ouh..ni mak andam cheqna...kikiki....ni masa hari khamis....petang ni..berinai sket....tak de majlis2 berinai bagai heh....bantai je....kekekeke....makcik ni ngan wani memang bekerja keras sangat untuk majlis cheqna...thanks dear =)
yang ni masa majlis on 26 mei 2012...sebaik saja 'sah' airmata terus mengalir....dan of coz mak andam lagi sorang kena main peranan..sebab mak andam yang sorang lagi sibuk layan anak dia...kikikiki...nape cheqna nangis??hanya yang pernah melalui saat ini saja tau jawapannya.....
yang ni masa suami bacakan lafaz taklik...ya Allah...hanya Allah saja yang tahu perasaan ini...dan suami..selesai dia baca lafaz...tergamam...sehinggakan imam..ayah dan pok sedara suami tanya 'sedar ke dok ni?" " tau dok maksud yang awk baca tadi??" suami memang x jawab...suami macam terpukau..memang tak bersuara...cheqna pulak yang bimbang....bila ditanya kenapa (masa dah selesai majlis la) katanya suami cheqna " lepas baca lafaz tu...abang rasa macam bengongan...macam ada batu sebeban yang dilemparkan ke bahu abang..abang ada tanggungan..apa yang abang buat ni bukan main2...jadi sayang...tolong jangan heret abang ke neraka..dengar cakap abang..taat pada abang selagi abang tak keluar dari landasan ISLAM..dosa sayang abang tanggung...abang takut....sebab sayang adalah amanah Allah..abang kena jaga baik2..."
maunya mak jema ni tak nangis....huhuhu...insyaallah....cheqna bersedia....lagipun cheqna tahu...sebaik saja bergelar isteri..suami memang keutamaan cheqna..insyaallah....kami akan sama2 berusaha untuk ke syurga..insyaallah....

yang ni masa kenduri kat umah suami...alhamdulillah...walaupun ayah mertua cheqna tak sihat...tapi segalanya berjalan dengan baik...syukur pada Allah..
lepas dah halal ni...rasa sangat lain...yela..dah boleh pegang2..kalau dulu memang sah2 haram dan alhamdulillah kami berjaya jaga batasan kami...kalau dulu jalan sama2 suami sebatu di depan...tapi skang tidak lagi...suami pimpin cheqna...suker suker...kikikiki..kalau dulu mana ada suami ( ketika tu tunang la) nak manja2kan cheqna...merajuk tak pernah nak pujuk....tapi skang tidak lagi.....sangat besh....bila cheqna bagitahu suami..ni jawapnya "dulu kita bukan sape2...abang kena jaga batasan kita...tapi skang..sayang isteri abang....segala kasih sayang abang memang untuk sayang..." ouh...sangat besh....apa lagi...majuk je manjang..yelah...sebab suami pujuk n layan rajukan kan..kikikiki....
alhamdulillah...cheqna dan suami masih dalam peringkat mengenali...baru cheqna tahu suami tak suka nasik cam gini...maggi cam gitu...lauk itu...suka makan cam ni....antara satu yang besh....suami cheqna sangat mementingkan kekemasan.....ouh...cheqna suka...sebab cheqna memang tak suka sepah2....jadi suker r....hehehehe..banyak lagi yang perlu kami belajar untuk saling melengkapi..insyaallah..kebahagiaan yang kami miliki didoakan agar berkekalan hingga hujung nyawa kami...amin...
err..time korang baca ni cheqna mungkin dah gerak ke Riyaz.....tunggu cerita dari cheqna lagi yer =)

24 comments:

  1. Selamat berhoney moon cheqna...:) semoga bahagia ke anak cucu :)

    ReplyDelete
  2. Baca N3 ini pun kakak tahu bunga-bunga keindahan rumahtangga sudah dapat cheqna kecapi. Insya-allah kalau terus berada di landasan yg baik rasa bahagia akan kekal menjadi milik cheqna dan suami. Kakak doakan...

    ReplyDelete
  3. selamat pengantin baru dan selamat berhoneymoon cheqna.. semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.. ke pintu syurga..

    ReplyDelete
  4. cheqna dah kwin ek... da lme x lawat blog ... thniah... byk lg cheqa kna tempuhi, be prepare..hehehe :))

    ReplyDelete
  5. auwwww.skrg da tau kan kak ina mcm mane rasa kawin.hehehe.semoga kak ina tabah menghadapi masa2 akan mendatang.tempoh alam perkahwinan ni dgr sbr,nak2 kite sebagai isteri.oke kak ina?semoga Allah merahmati perkahwinan ini..jgn lupe tambah keturunan mok minoh.hehehe

    ReplyDelete
  6. wiwit! Cheqna.... gi ar honeymoon nnt...heeee~

    ReplyDelete
  7. selamat menempuhi alam rumahtangga.ke mana honeymoon tu??

    ReplyDelete
  8. ceqna...cemana la time lafaz taklik tu eh...aduhh sy ni dah la cengeng!

    ReplyDelete
  9. Bestkan kahwin..selamat melayari bahtera rumah tangga

    ReplyDelete
  10. alam rumahtangga penuh dengan dugaan dan cabaran.

    semoga dapat mengharunginya dengan tabah dan sabar.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum,
    Tahniah. Selamat pengantin baru...Opssss! tetiba je rasa nak kawin ari ni la la la

    ReplyDelete
  12. Nanti letak gambar Riyaz tu byk2 tau! :)

    saya plan nak lepak kat situ nanti..ekekeke

    ReplyDelete
  13. selamat pengantin baru...hmmm rasanya setiap 'pengatin perepuan' akan mengalir air mata saat sah bergelar isteri...mendengar suami melafaz ijab sudah cukup menyebakkan dada..

    ReplyDelete
  14. as salam cik na....akak dah baca berhari hari ni lupa plak nak tinggalkan komen..nak ucapkan selamat pengantin baru for both of you...moga berkekalan ke hujung nyawa..hidup bersama kena banyk bertolak ansur dan sabar banyak2..ok..akak bukan lah expert tapi dah 21thn kawin ni adalah tips sikit..dan yg pasti jgn sombong dgn suami..kalau kita lebih jgn menunjuk kena banyak berendah diri dgn suami dan mertua ipar duai...senyum selalu..:) InsyaAllah Allah suka pada hambaNya yang merendah diri :) moga berkat hidup mu berdua dik...amiiiiiin

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah..alhamdulillah..syukran..

    ReplyDelete
  16. hehehe so sweet entry cheqna kali ni..Alhamdulillah..happy hanimun :)

    ReplyDelete
  17. menitis air mata akk baca entry ni dik
    besar tanggungjawab suami ni kan?

    ReplyDelete
  18. tahniah buat cheqna... moga kekal bahagia ke akhir hayat...amin...:)

    ReplyDelete
  19. teringat masa lepas encek suami ku lafaz akad. isteri dalam bilik bukan menangis tp dok bersorak sbb da jd isteri. buruk perangai. hahaha tp masa taklik tu baru la nak mengongoi.. maluuuu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~