Jun 10, 2012

~ dari CIK ke PUAN ~

assalamualaikum
alhamdulillah...masih diberi kesempatan bernafas di muka bumi Allah ni...dan kali ni nak share lagi pasal perkahwinan..ghasak..jangan anda semua muntoh hijo plak...hehehehe...tak pelah...nak baca silakan...tak nak baca silakan jugakk..silakan klik tanda X di bahagian atas kanan sane tu...=)
hari ni 10 Jun 2012..sudah 16 hari cheqna bergelar isteri...alhamdulillah...dalam tempoh baru ini..banyak perkara yang cheqna belajar pasal suami...dan suami belajar pasal cheqna yang sangat suka merajuk ni...kikiki...yelah...sebab lepas nikah baru incik asben layan cheqna merajuk..masa bercinta n bertunang memang x di layannyer..jadi bila dah jadi isteri ni baru dilayan...apa lagi..majuk r..hahahaha
pernikahan ini sesuatu yang sangat indah....bukan hanya kerana seks semata2...pernikahan ini lebih kepada perkongsian..perkongsian segala2nya....bagi yang baru cam cheqna..skang adalah peringkat mengenali lebih mendalam pasangan masing2...perangai incik suami buat masa skang memang sama je...cuma ada sesetengah perkara berbeza la..kalau dulu x layan sangat cheqna ni....tapi bila dah jadi isteri dia..alhamdulillah cheqna sangat dimanja oleh incik asben..kalau dulu??memang x r...kalau tanya kenapa incik asben tak layan cheqna macam apa yang incik asben buat skang kompem jawapan yang kuar dari mulut incik asben adalah " dulu bukan sape2....skang dah sah jadi isteri abang..memang abang layan dengan sebaiknya".. alhamdulillah....harapnya layanan yang baik ini kan kekal sampai bila2...=)
kalau dulu..sebelum nikah..cheqna selalu takut...takut memikirkan bab masak je,,kikiki...sebab cheqna memang tak pandai memasak..sangat2 failed..tapi bila dah kahwin..alhamdulillah....boleh je cheqna masak..tapi dengan tunjuk ajar google r..tak pun cheqna tanya adik cheqna..setiap kali nak masak mesti cheqna akan google...dan alhamdulillah...incik asben tak de nak sindir2 ke..perli ke...malah bagi semangat lagi...kata incik asben " semua orang bermula dengan tidak pandai..tapi bila mencuba dan selalu buat..insyaallah..pandai la...atas rajin malas je" alhamdulillah....lagipun masa kawan n tunang dulu cheqna dah siap bagitahu memang cheqna tak pandai bab masak..dan skang cheqna memang tak miss lagi r masak untuk incik asben..suka tau tengok bila incik asben makan bertambah...kalau masakan cheqna tak kena incik asben akan cakap r...bagitahu dengan elok..dan cheqna suka dengar komen dari incik asben...nak baik diri kan..yelah..sebab cheqna tahu cheqna memang bukan pakar bab masak...hehehehe
dapat pulak incik asben yang suka makan..memang besh r masak...hehehehe...incik asben kata stat esok (11 Jun 2012 ) dia akan kurus r sebab x de orang nak masakkan untuk dia...kisahnya sebab esok sampai khamis cheqna akan ke Putragagaljaya...ada kursus...sian pulak pengantin baru dah kena tinggal..kikiki..takpe...mak ada sebelah...ouh...ekceli umah kami sebelah je ngan umah mertua cheqna...jadi tak bimbang sangat r suamiku kelaparan sebab mak ada..hehehehe..gelak jahat disitu =)
sesungguhnya....pernikahan itu suatu yang sangat indah...dari CIK ke PUAN...adalah momen yang sangat indah =)

9 comments:

  1. tak pandai masak boleh diasah.lama2 jd pandailah cheqna.ayu pun cmtu gak dulu..moga cheqna happy sokmo

    ReplyDelete
  2. Bila nak bagi cucu kat ma ni? hahaha (gelak jahat juga). :)

    ReplyDelete
  3. Terlupa nak ucap SELAMAT PENGANTIN BARU.....hee3.

    Bertuahnya jadi Incik Asben tu.....

    ReplyDelete
  4. betul...penyatuan dua jiwa...so serasi2 kan diri le ek..dulu ai pun problem gak sbb tak pandai masak..nsb hubby pndai masak hahahaa

    ReplyDelete
  5. Selamat jua akhirnya...memanglah mula-mula ni banyak kena belajar...lama-lama pandai juga kan...takpe..slow2...seronokkan meniti hari-hari berdua ni...

    ReplyDelete
  6. sama la kita... enche suami mmg suka makan... masak yg simple2 pun dia makan btambah2... semangat pun bkobar2 je nak masak..


    cik ke puan mmg best..hehe...

    cikpepel pun da jadi puanpepel skang..alhamdulillah

    ReplyDelete
  7. sweet ar cheqna kaler merah tu.. menyala..

    ReplyDelete
  8. dulu masa memula kawen saya penah buat goreng pisang tapi pisangnya togel je sbb kulitnya melekat kat kuali..hehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~