May 9, 2012

~ hidup berjiran..~

assalamualaikum
semalam selesai audit..jadi hari ni cheqna nak amik nafas jap..nak berjalan2 di alam maya....tunggu kedatanganku =)
ape??hari rabu??WW???arghhh..x de maknanya cheqna nak wordless...banyak mende nak citer ni....sebelum cheqna bercerita bab persiapan kahwin cheqna..kita citer bab lain dulu =)
kalau dulu sakit hati ngan ayam..kisah kat SINI skang sakit hati ngan itik plak..kenapa???hehehe...ekceli cheqna tak bela pun ayam ke itik ke kucing ke arnab ke...memang tak r..tapi geram dan sakit hati bilamana kita tak bela semua tu tapi bersepah najis ayam dan itik kat umah...
see...buat2 nampak jela...ni kat parking depan umah cheqna...belum kat belakang umah lagi....bersepah taik itik n ayam...dah jadi macam reban ayam itik plak....
cheqna belum memulakan aksi membersih kawasan ni..kalau cheqna dah basuh2..n masih ada kesan2 bahan buangan ni...siap r itik n ayam tu..memang kena gulai r...ghasak kalau tuan dia nak marah pun...sape suh tak kurung ayam itik tu.... dah..tolong gulai neh itik ayam ni...kikikiki
bukan setakat bahan buangan yang tak berguna....bahan buangan yang berguna pun ditinggalkan jugak..tinggal yang ni besh jugak..tapi tak sampai hati nak amik....cheqna biarkan je kat situ..balik keje karang kalau takde n kompem tuan dia amik memang cheqna kasi bising r....kul 4 pagi tadi terdengar ma duk hambat2 ayam itik ni....dan cheqna sakit hati bila kul 5 pagi bising ngan bunyi itik ni...geram wehhhh

24 comments:

  1. aduhaiii...meh kiter gulaikan ayam tuuuhh..ppfff...

    ReplyDelete
  2. adehh..sabar je la cheqna...hehee kelakar rasa baca entry cheqna ni...

    ReplyDelete
  3. cheqna kena sound tuan itik & ayam tu..ahahahhaa..

    Hari Sabtu Ahad ni Insya Allah saya berada di Kuala Tganu

    ReplyDelete
  4. Kalau ikut hukum mu'amalat walau kita tak bela tapi bila dia dah masuk tempat kita, kita ada hak keatasnya tapi hukum masyarakat lain dah cheqna...

    SO kalau nak goreng telur itu bolehlah... tak ada salah dari hukum Islam... cuma jiran punya pasal tak sampai hati ye..sabar dik.

    ReplyDelete
  5. sama la kat umah gitu jgk..asal bukak pintu dapur jer 2 3 ekor ayam..menanti makanan..amboii tuan tak bg makan ker..hehehhe..sabo jela kan...kdg2 jahat gak acah2 ngan btg penyapu....

    ReplyDelete
  6. Klu sy pun, menggelegak gak hati. Tapi jirankan? Nak buek camno? Sabo jelah...huhuhu!

    ReplyDelete
  7. sabo cheqna.. tu x pe lagi.. situasi sy.. makin lama makin berkurangan ayam saya.. lastly skrg sy kurung je ayam-ayam kampung bonda.. ;)

    ReplyDelete
  8. jom cheqna kite msak itik N ayam panggang hee....msti aman umh cheqna phni he =P

    ReplyDelete
  9. telur itik..kalu msk l0mak sdp nieh..ekeke

    sbr yek kak!

    ReplyDelete
  10. ...ko dah lama tak makan itik panggang, kan?

    apa kata.. errr...

    ReplyDelete
  11. Duduk kg ni cam tu lah cheqna..mmg sakit ati kalau dpt jiran yg tak reti base cam ni.
    kat rumah wida..bukan taik ayam jer, taik lembu pon ada..sabor jelah

    ReplyDelete
  12. cheqna, kalo sembelih ayam tu, masak lemak cili api jgn lupas jemput kty ye..hehehehe..
    tingat dulu masa kecik, kty kejenya asik cuci berak ayam je..huhuhuuhuhu

    ReplyDelete
  13. hehe... itu yg geram kan.saborlah cheqna..mintak jiran tu kurung lah ayam dia tu.

    ReplyDelete
  14. hehe...sian ke cheqna.cheqna gi la khabo molek ke tuan itik tuh, hehhee...haha!YM kecek Ganu plokss..ntah betul ke dok tahuu...hehhe

    ReplyDelete
  15. memacam ragam jiran..ada yg ok ada yg tak ok...:)

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Cheqna,

    Tuan yang tak perihatin dan tak bertanggungjawab nih Cheqna....he.he.he....

    ReplyDelete
  17. dapat sebijik lah telur itik percuma
    ekekekeke

    awat ah jiran tu - bela ayam itik reti... jaga tak reti..
    tak de reban ke hapa????

    ReplyDelete
  18. Rumah kat kg meme gitu kea cheqna, hok sakit hati kalu hasil buangan itik, mmg banyak la hihi

    ReplyDelete
  19. huhuhu macam rumah kat kg akk lahh
    kdg2 tuu bergaduh kerana ayam huhuh

    ReplyDelete
  20. Samalah dgn sblh rumah kak Nurul ada reban ayam,wlpn dikurung tp bila angin bertiup semerbak je perfume sblh dapur plk tu....

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~