Mar 8, 2012

~ penangan dia ~

assalamualaikum
setelah selesai program bagi ceramah tu dalam kul 2 lebih gak r..makan2 dulu kan...so cheqna mencari masjid la dulu...tunaikan kewajipan pada yang SATU
relaks jap..amik nafas....tambahan plak hidung cheqna yang luka tu tak baik2 lagi...masih sakit...kena berhati2 la sket nak pakai bedak bagai tu...
ekceli janji ngan incik tunang nak jumpa jap sebab cheqna nak bagi salinan ic cheqna kepada dia...sebab hari tu dia nak g hanto borang kahwin tak diterima sebab lupa nak kepilkan sekali ic cheqna..orang jabat agama siap tanya dia nak kahwin ngan orang bunian ke..kikikiki
incik tunang dah sampai di pejabat agama..jadi cheqna terus ke sana jela...incik tunang suh tunggu jap..cheqna tak sempat tanya sebab pas amik salinan ic cheqna dia terus g masuk opis...cheqna cam tertanya2 kenapa suh tunggu..kan lama gak nak setelkan borang tu..dalam 20 minit pastu dia datang...masuk kete cheqna..terus dia bagi borang..cheqna macam pelik la...tanya la kenapa...kata incik tunang..borang ni dah beres so kena hanto kat daerah bakal isteri dia la...aka cheqna la tu...cheqna macam terkejut gak sebab selama ni bebudak ni cakap at least seminggu dua jugak...
kata incik tunang...
"tadi pas solat zohor..abang dah mintak dengan Allah supaya permudahkan urusan abang n kita" sambil sengeh2... poyo
ok la setel bab tu..
ekceli dia tak pernah tengok luka di hidung cheqna tu...just cheqna bagitahu jela..masa duk cakap2 ngan dia tu cheqna tutup luka cheqna ngan tisu...dia tanya la kenapa...tak cakap banyak cheqna tunjuk luka tu ke dia memang dia terkejut sebab incik tunang kata bila cheqna bagitahu dia..ingatkan just luka biasa2 je...cheqna ngada2 nak manja nak ngadu...tak sangka teruk cam gini...sabo jela...terus ajok g klinik....tapi sorry...salah orang r dia ajak g klinik...sudahnya...dipaksa gak cheqna g farmasi cari ubat sapu...setelah puas dimarah..ekekeke..ikut jela....
kami g farmasi Lau kat Jalan Hiliran..incik tunang tipu...bukan setakat ubat sapu....ubat telan pun dibelinya...huhuhu mencik....
ni ubat sapu..cheqna google je..ubat telan malas nak snap gambo...dah la 2 jenis...banyak lak tu...3kali sehari kena makan...memang kena makan la...huhuhu..dapat je fucidin ni cheqna terus sapu...memula rasa gatal gak...tapi lama2 ok..
sebelum tido cheqna telan ubat dan sapu lagi ubat ni...dan pagi tadi (7 Mac 2012) luka dihidung dah tak seteruk biasa...dah nampak kering...alhamdulillah...incik tunang kata kalau tak mau makan ubat...abang potong 1000 sebab hidung tak cantik...chesssskekkk tul....
kalau anda luka2..elok r amik fucidin ni...pasni tak mau sapu hidung ngan towel lagi..huhuhuhu..ingatan untuk diri sendiri 

48 comments:

  1. Hai Cheqna,sapa x sayang tunang x nak pi klinik siap belikan ubat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah
      moga sayang ini kan kekal hingga akhirnya amin

      Delete
  2. kakakaa..... diskaun... hahaha... nakal dia tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang
      diskaun la sangat..
      kasik lagi mahal baru tau =)

      Delete
  3. cian cheqna.. luka kat hidung tu sakit kan.. lau jerawat tumbuh pun sakit.. huhuhu.. moga cheqna cepat sembuh..

    ReplyDelete
  4. Takut makan ubat ya? Kena bawa jumpa pergi kaunselor jugak ni! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan takut ma..
      ubat tu yang takut tengok cheqna ni
      hahahahaha

      Delete
  5. ada org kata pharmacist kdg2 lebih tau jenis ubat kita perlu pakai cmpare doc (sila jgn kecik ati statement nie sbb yg gitau saya pun org hosp gak) hehehehehe...

    err kita pun tpksa jek telan ubat cheqna klu dak..jgn harap kiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke??x tau la plak cheqna...
      hahahah sama erk???give me 5 meh =)

      Delete
  6. Hihihi... kelakar juga en abang cheqna ye. 1K nak potong sebab hidung dah tak cantik. Sebab itu dia paksa ke farmasi - sayang tu cheqna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia memang jenis giler2 cam tu
      menyakat nombor satu..memang hobi dia..
      alhamdulillah moga kasih sayang antara kami kan kekal sampai hujung nyawa kami berdua
      insyaallah

      Delete
  7. tu la kakna..amy pun ssh jgk ni..fahmi daerah setiu..makna fahmi kena hantar setiu dulu baru amy kena hantar kat kuala berang? makna kita kena isi 2 daerah la borang kakna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hor..kak na jawab doh tadi kan??
      dakpe..insyaallah moga Allah mempermudahkan segalanya

      Delete
  8. ciss..potong sampai seribu..cheqna cakapla..

    bukan hidung ni yang nak maska utk awok..nk gosok baju awok...ape potong banyak ngatttt,.....hahhahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cheqna termenung jap..apa tu maska????ouhhh masak rupanya....hehehehehe

      Delete
  9. alhamdulillah cheqna...owhh gatal idung?? salah makan ka?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan gatal...hidung cheqna luka sebab masa berair hidung hari tu cheqna sapu ngan towel...so luka la..

      Delete
  10. heols ambik berat tu.... tandanya sayang banget sama cheqna...

    ReplyDelete
  11. sweet la cheqna n incik tunang, moga cepat2 naik pelamin, heeeee~

    ReplyDelete
  12. itu tandanya cik tunang sayang sgt ke cheqna tu...:) tp tak kan sampai potong 1k kot sbb idung luka..hehe

    ReplyDelete
  13. Salam Cheqna,

    wah...bertuahnya cheqna....jeles pulak kak Ros he.he.he......jangan lupa pulak tau bubuh ubat tu hari2....semoga cepa sembuh la ya......

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      =)
      alhamdulillah skang pun dah sembuh ni =)

      Delete
  14. seronok pulak baca kisah cheqna dgn incik tunang ni. hihih

    ReplyDelete
  15. fucidin cream tu mmg bagus..boleh elak infection kat kulit dari merebak...eh, bila awak dgn en. tunang nak naik pelamin ya? ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..alhamdulillah luka dihidung pun pulih =)
      err..tentang soalan itu..sebagai retiss yang ofular..saya pasti akan mengadakan sidang akhbar ye untuk mengumumkan tarikh bahagia saya...nanti kan ada akhbar lain yang jeles plak....wahh tetiba..hehehehe insyaallah...tak lama lagi...tunggu kad dari cheqna..n kena datang ok =)

      Delete
  16. iyelah iyelah tak kan nanti pengantin bersanding tutup idung pulak kan? hihi

    bab potong 1000 tu tak sanggup! haha

    ReplyDelete
  17. jaga hidung baik2.... tak pasal2 rugi seribu....
    kalau tambah 1000 lagi bagus.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha kan...kan besh kalau up lagi 1k
      *tetiba mata kuar simbol duit*
      kikikiki

      Delete
  18. Alahai siannya cheqna..jaga diri baik2 sis.. kalau tak nak kena potong 1k baik jaga hidung baik2 hehe.. lucu pun ada nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehe
      sabo jela
      insyaallah akan dijaga dengan baik =)

      Delete
  19. dengor ruh cheqna.. kena makan ubat.. klu dok kena potong seribu.. banyok tuh.. hehehe.. btw, get well soon dear!

    ReplyDelete
  20. bestkan ada org yg sayang & ambil berat... rasa dihargai, hihihi

    Selamat Hari Wanita buat Ceqna.

    ReplyDelete
  21. janganlah kita lupakan mereka yang sentiasa sayang dan ambik berat tentang diri kite...and jaga diri baik2 cheqna...nanti demam sgt,xleh blogging..hehe :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah sentiasa dalam ingatan =)

      ouh...insyaallah akan jaga kesihatan molek...yang tu penting tu..ok =)

      Delete
  22. bagus dpt tunang camtu..dh nmpk sikap keperihatinan dia..brtuah cheqna....

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah
      =)
      harap2 prihatin sampai bila2 la =)

      Delete
  23. sweet sngatla..eheh..moga berbahagia ye..jage kesihatan..cheqna..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~