Mar 28, 2012

~ memang nak marah..tapi.....~

assalamualaikum
bercerita pasal ma cheqna...
yang dah lama baca blog cheqna tahu la cheqna memang stay ngan ma kan....alhamdulillah sepanjang hidup ni memang tak pernah jauh dari ma la..sehinggakan adik2 cheqna mengatakan yang cheqna ni anak bongsu =)
ok...cheqna bila balik keje memang penat la..alah..bukan cheqna je..semua orang yang bekerja memang penat kan???tambah2 plak bagi yang dah ada anak..lagilah penat tu berganda2..cheqna sangat tiak suka bila turun ke dapur melihat cawan banyak di atas meja..kat sink..padahal ma sorang je kat umah tu...
memang rasa nak marah..nak membebel..tapi cheqna masih sempat tekan brek..masih sempat berfikir..jadinya cheqna amik n kutip cawan2 tu letak dalam sink...basuh..ma cheqna ni minum sekali..pastu nak minum lagi sekali amik cawan lain plak..tu yang bersepah2 tu...memang cheqna rasa sangat penat ok..bila balik ingatkan dapat pereboh belakang (baca sebagai berbaring ) tapi memang tak dapat r..sebab kena kemas dulu ruangan dapur tu..tambah plak cheqna jenis tak suka dapur yang berkecah2 ni....setel semua tu baru leh relaxs....
tau apa cheqna fikir???cheqna fikir.."aku zaman kecik dulu lagi teruk kot...ma lagi letih melayan kami 4 orang" yelah cheqna ngan adik2 kan beza tak jauh umur...2 tahun ngan adik nombor 2 n 3 ( mereka kan kembar) dan 4 tahun ngan adik bongsu...bila fikir gini tu yang cheqna tak jadi nak membebel....hehehehehe jahat gak cheqna ni...
pernah cakap ngan ma tau pasal ni....tau apa jawapan ma???
>
>
>
>
>
>
Ma jawab
>
>
>
>
>
TAU TAKPE...AWAK DULU LAGI TERUK...BERCEROTEK ARIK ( MERATA2) BUKAN SETAKAT CAWAN....SEMUA BENDA LA....MA JUGAK HOK TUKANG KUTIPNYA...JADI JANGAN CAKAP BANYAK...BUAT JE......sambil sengeh2 ma kata....
hahahahahaha...sabo jelah....jadi tak leh marah2..hehehehehehe
pepun...cheqna sayang sangat2 ma cheqna =)
anda pulak bagaimana??????

24 comments:

  1. hahaahhaha.....padan muka!heheeheeh....ma oh ma :)

    ReplyDelete
  2. hehehe..betul kata ma cheqna tu.kita ni masih kecik lagi teruk gamoknya kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...mak2 kite je yang tau camana kita masa kecik2 dulu hehehe

      Delete
  3. Sessi balas dendam ya? Nanti bila cheqna ada suami dan anak2 sendiri, entah macamana la pulak gayanya. :)

    ReplyDelete
  4. kang membebel, ma terasa lak...tak lame lagi dah nak jadi bini org, heeee~ guna kan masa bujang ini sebaik2nye...heeee~ ke dok dgn ma juga pas ni, heeee~

    ReplyDelete
  5. nakal la..ma kakna nk manja dgn kakna la tu..hehehe

    ReplyDelete
  6. berjasa la pada ibu bapa selagi ada hayat mereka ...

    ReplyDelete
  7. betul2...dulu kiter lg nakal kan..mcm idah ni dah ada anak..selalu marah2 manja kat dorg..n bila igtkan blk..dulu kiter lg tteruk lg

    ReplyDelete
  8. aku masa kecik baik....


    seingat aku la... (macamlah boleh ingat... hehehe)

    ReplyDelete
  9. sabar je la cheqna...selagi mak ada ni, balaslah jasa dia...

    sebenarnya, tak terbalas jasa ibu ni tau...

    pengorbanan dia sgt besar...
    ingat tu cheqna, peringatan ni utk aku jugak...

    ReplyDelete
  10. ahahahahha..desyummmm, kena sebijik

    sabar je la cheqna,

    ibu engkaulah ratu hatiku :)

    ReplyDelete
  11. betul la tu,bila dah jadi sorang ibu baru tau macamna mak kita susah payah jaga kita

    ReplyDelete
  12. tau tak pe....
    sila buat jangan banyak bebel...
    ehehehehehe

    ReplyDelete
  13. hahahaha..kadang2 kalau blk kmpung tgk periuk belanga berlonggok atas sinki (dah basuh cuma tak letak atas rak)kita terbebel jugak...tp mak gelak je =D

    ReplyDelete
  14. hehe..lebly slalu jd mcm akak nieh..kita lg trk dulu kak..huhu..skang utk balas jasa diaorg blk..

    ReplyDelete
  15. hargai saat2 ni...

    nanti dah kawin, rindu kena bebel.. hihi

    ReplyDelete
  16. Klu dah jadi ibu akan melalui saat itu,membebelnya pasti ada.

    ReplyDelete
  17. kikiki...bgus btol ayat ma cheqna tu :) hambek sebijik..hihihi

    ReplyDelete
  18. hahaha..sib baik sempat tekan brek yer
    lama doh tak dengar ayat tu..hehe

    ReplyDelete
  19. situasi sama di rumah akak.. anak 3 je tapi cawan tak berbasuh & bersepah2 sampai 10 biji... bila pulak ambil anak angkat ni,huhuhu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~