Mar 20, 2012

~ bila menyepi...inilah keje cheqna ~

assalamualaikum
hari ni (19 Mac 2012) cheqna tak masuk opis...cheqna ada program kat Sekolah Tunas Bakti (P) Marang, jadi seawal jam 730 pagi cheqna dah gerak ke STB dengan menaiki mr black ku.....
sampai STB..harusku mencari makan dulu..lapar weh...bekpes jap..makan bihun goreng with keropok keping n air teh o..sambil2 menunggu kedatangan ibu bapa...sempatla bincang ngan Kak Oya n Izarina pasal aktiviti nanti..ouh..lupa..pogram ni dinamakan program Tautan Kasih..pertemuan diantara ibu bapa bersama penghuni dan juga kakitangan STB..untuk slot pertama..cheqna, kak oya n izarina yang handle together...ada peranan masing2 la... 
yang ni dinamakan aktiviti mencurahkan apa saja yang ada dalam fikiran pelatih2 ni..dihadapan mereka adalah ibu bapa mereka...sambil menulis sambil diiringi lagu like BILA DIRI DISAYANGI..AYAH DAN IBU..KITA AKAN DIJEMPUT...belum suh baca pun dah ada yang nangis..
by the way...gambo fasi yang giler gambor of coz ader....kan shahlan kan???bergambar walau dimana saja apa jua keadaan kan motto kami...lalalalala..dari kiri Puan Izarina...Cik bakal Puan Farina dan Puan Roziya..ouh terima kasih sebab kata cheqna cantik...lalalalala..hah??tak kata???ouh..ok..biasa...sebab kat sini tak leh berkata2 kan...taip je boleh kan...lalalalalalala
ouh..banner program....
yang ni plak lepas diorang masing2 dah tulis...baik anak2 mahupun mak ayah....volunteer baca apa yang mereka harapkan dari anak2 mahupun dari parents...sedih woooo....tapi bagi cheqna situasi ni tak touching sangat....situasi kat bawah yang mengtouchingkan cheqna...
bayangkan...ayah ni tanpa disuruh secara sukarela bangun nak baca harapan dia terhadap anak dia...hambik ko..tak semena2 cheqna terpaksa berpusing untuk mengesat air mata yang mengalir..kaver beb....sedih r sebab kalau ibu tu dah biasa sangat tengok nangis..ayah ni kan susah sket...tapi tadi..mak aihhh....tambah plak lagu iringan sedih...lagilah sayu.....Puan Izarina n Puan Roziya tak yah cakap r..sah2 mengalir air hidung....=) mati haku kalau diorang baca..hehehe
memberi ruang dan peluang untuk mereka berpelukan....
sedih woooooo
eh tetiba...ok lupakan bab sedih tu..ada kisah disebalik gambo ni..ekceli masa snap gambo ni adik2 tu tengah berpelukan la...meluahkan rasa masing2 bersama ibu bapa mereka...ok..time ni Puan Roziya sedang bercakap di telefon...Puan Izarina ada didepan cheqna...cheqna pun menghulurkan kamera kepada puan Izarina....dan puan izarina standby nak amik gambo cheqna..tiba2 cheqna dengar
"kejap erk" puan roziya yang cakap sambil bagi pose...maka terhasillah gamabr di atas..
hambik...sambung balik tu on call...camana cheqna tak gelak...ngok ngek tul...see..sebab bergambar..on call pun sanggup hold jap...ape punya sengal la kakakku ini...
ouh..kami bertiga...tadi ada cakap ngan Puan Roziya...sebab majlis penutup pengarah yang rasmi..terkeluarla dialog ini
" kak oya...karang pengarah datang mesti bila tengok muka kita dia akan kata...x dok muka lain..asyik2 farina...asyik2 roziya" dialog cheqna
dialog kak oya " terima jela"
hahahahaha..dah ini memang keje kami...=) tapi pengarah tak kata pun...dialog tu pengarah kata tahun lepas...masa program anjuran cheqna untuk opis cheqna..hahahaha.
well..biasalah...orang cantik memang sentiasa diingat kan abah muaz kan??? ok..sila buat2 jeluok sekarang =)

19 comments:

  1. pernah gak ade kenangan sesi motivasi mcm nih.ms form 5.nangis giler masa tu.hehe..tp betul lah,itu yg byk bangkitkn semangat sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. nangis-nangis ni yg aku tak tahan... rock payah nak nangis. buat buat nangis colet air liur.... dulu... dulu-dulu.... jiwa kental...

    ReplyDelete
  3. program ni ke td kakna kabo ow,,hehe,,org tgh sedih2 kita lok sibuk2 kacau..hehehehe..

    ReplyDelete
  4. Mama baca catatan Cheqna ni pun boleh mengalirkan airmata.

    ReplyDelete
  5. cheqna...makin berseri-seri la .... bila nak anto kad ni ? huhuhu

    ReplyDelete
  6. bagus buat cmni.at least mak ayah tau apa yg ada dlm hati sorg anak

    ReplyDelete
  7. akak yg tgk gambar ni jer pun dah sebak sgt...:)

    ReplyDelete
  8. sy tgk gmbr pun menitik gok air mata ni..jiwa sensitif...

    ReplyDelete
  9. adehhh.. cam terasa jiwa bile tgk gamba depa menangis ni..

    ReplyDelete
  10. waaa..sedihnya.
    kalau wida ada kat situ..mesti smpai bengkak2 mata nangis sama..huhu

    ReplyDelete
  11. tskk tsk..kite ni boleh tahan ratu air mata..kompem bajirr :P

    ReplyDelete
  12. Uish! Klu sy ms tu pun, mst dah meleleh gak airmata nie. Syahdu betul!

    ReplyDelete
  13. pernah merasai sebelum nie..memang sangat effektif..

    ReplyDelete
  14. sekolah tunas bakti ni sekolah mcmane???

    bagus proogram ni...

    ReplyDelete
  15. sedih lah bab2 luahan hati dan perasaan tu... TT TT

    ReplyDelete
  16. pernah di hantar oleh mak saya jugak dulu..oooo sedihh sangat masa tu...

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~