Mar 5, 2012

~ bila banyak benda dalam fikiran ~

assalamualaikum
maafkan cheqna....anda semua tentu rindu nak baca celoteh cheqna kan??rindu nak tengok komen2 cheqna kat umah anda kan?? matilah...statement perasan dari cheqna
maaf..
dari hari rabu cheqna demam kan???hari khamis cuti...petang khamis ma ajak balik kelantan sebab mak kepada ma cheqna..maksudnya nenek cheqna ler tak sihat...ma tak nak tinggalkan cheqna kat umah sensorang takut pape terjadi...so balik le cheqna....hari khamis tu panas badan dah kurang alhamdulillah..petang jumaat balik semula ke terengganu....memang cheqna rehat serehat2nya la kat umah...sabtu tak kuar kemana2 pun...tambahan plak hujan dari malamnya sehingga ke petang sabtu tu...memang lepak kat umah jela...
hari ahad trg cuti...pun cheqna amik kesempatan untuk berehat kat umah...tak berehat jugak sebenarnya...yelah..membasuh kain baju..kemas umah....lipat kain baju.....tak duk diam la..tapi kat umah jela..tak kuar bersuka ria ler.....memang amik kesempatan untuk rehat...
memang demam dah berkurang..tapi cheqna ada penyakit lain yang datang menyerang....alkisahnya hari tu hidung cheqna berair..nak kata selesema tak...akibat menangisla pendek cerita...cheqna sapu air hidung guna towel kecil...esoknya menggelupas kat hidung tu...cheqna wat derk je...dan sehingga hari ini..dah seminggu lebih..hidung cheqna makin parah...like berkudis gitu...tak pernah tau cam ni...sakit tuhan je tahu....bengkak...ingat jap2 agi nak g klinik...nak tahu kenapa jadi cam gini...
skang cheqna kat opis...dari tadi fokus setelkan keje..SMP..Laporan tugasan...claim...rehat jap layan blog sebelum sambung untuk mencari bahan...esok cheqna ada talk kat JPW Terengganu..kena cakap bab stress jadi kalau cheqna tak jenjalan lagi tu jangan marah yer....nanti dah setel keje cheqna kompem cheqna kan berjalan2 ke rumah anda semua.....
tungguuuuu
doakan moga hidung cheqna cepat sembuh dan talk cheqna esok berjalan ngan lancar..amin...thanks semua =)

51 comments:

  1. Amin....segala adalah milikNya...demam pun ade kebaikannye..tp cikna..,..dlm sdg anda demam ..en soami ku demam juga....hihiiii...tp dia mane reti...blh lagi outstaion ke KL...ni bikin ku marah,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. uiks...anon???

      hahahaha..en somi mencari rezeki tu =)

      Delete
  2. Cheqna, skg ni mmg musim tak sihat la. Alhamdulillah penyakit sy dah mild je nie...huhuhu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha..tu la..
      harap2 tak menjadi2 la sebab esok ada talk =)

      Delete
  3. dah melecet la tu .. jgn lap guna towel guna tisu je lain kali ..towel kan kasar yang oi ...

    ReplyDelete
  4. Kakak rasa minggu lepas ramai yg demam dan sakit. Cuma sakitnya saja yg beza. Lepas jumpa doktor adalah dibekal ubat utk hidung cheqna tu...

    ReplyDelete
  5. semoga sembuh sepenuhnya, bab hidung tu memanlah kita tak perasan masa sapu hidung kain tu kesat kan?

    yg penting siapkan kerja utama dulu baru belepak dan santai di blog kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..memang tak perasan huhuhu

      yup..keje siap baru besh bersantai =)

      Delete
  6. semoga cepat sembuh cheqna dan kerja cheqna bereh..

    ReplyDelete
  7. baru kita terasa betapa nikmatnya kesihatan yang di beri... ujian Allah agar bertambah kesyukuran kita kepada-Nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..masa sakit baru lah rasa nikmatnya sihat..

      Delete
  8. semoga cepat sembuh ye cheqna..
    mmg terseksa bila sakitkan..itu baru sikit jer..kakain 2 minggu lepas batuk+selsema+demam...sekarang dah ok ...

    ReplyDelete
  9. erm, moga cheqna ok2 jerk sok n selamanya yerk.. x sabar nak tunggu kad kawin cheqna nieh.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..insyaallah
      cheqna pun tak sabar ni
      tapi kad belum siap lagi =)

      Delete
  10. semoga cepat2 sembuh ye cheqna:)

    p/s: my new link

    ReplyDelete
  11. Cepat sembuh cheqna =)

    sekarang musim..

    nik pun dah seminggu duk batuk2 tak baik2..kahak makin banyak

    ReplyDelete
  12. semoga cepat sembuh spt sediakala yaa Cheqna.. saya pun ada masalah sikit kat bahu sebelah kanan.. ni gara2 terlalu aktif main badminton.. smpai skrg bahu ni lenguh2... agaknya nak minta kena urut ni... ehehehe

    ReplyDelete
  13. smoga cepat smbuh..dan smoga apa dibuat akan dipermudahkan olehNya ;)

    ReplyDelete
  14. memang musim ramai org sakit...klinik saya penuh org demam batuk selesema

    ReplyDelete
  15. la...awat tak amek gambar hidung menggelupas tu...kitaorg rindu cheqna ni..dpt tgk hidung pun jadilah...huahua....


    p/s: cepat baik yer...

    ReplyDelete
  16. bagus la, bukan ramai da gadis2 yang kat rumah tu basuk kain semua.. selalu tido terbongkang jer.. :p

    ReplyDelete
  17. try sapu minyak johnson baby tu cheqna, jgn gosok nati makin teruk, lepas selsema qema sokmo sapu minyak tu tuk hilangkan ngelupas & pedih2 hidung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene beli r kekgi huhuhu
      sakit..hari ni padang tutup ngan towel je hidung ku

      Delete
  18. lahai...ciannya cheqna,dtg pula ujian sakit...
    take care, yee..
    moga sedikit cabaran dpt diatasi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula kak
      x pe..sakit itu penghapus dosa2 kecil=)

      terima kasih kak

      Delete
  19. take care cheqna......bykkan rehat ye....

    ReplyDelete
  20. moga cepat sembuh ye cheqna.. take care..

    ReplyDelete
  21. salam cheqna..sama lah, kami habis ank beranak demamnya..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~