Feb 19, 2012

~ setelah 4 tahun bekerja..ni la pertama kalinya...~

assalamualaikum
buat pertama kalinya setelah hampir 4 tahun cheqna berkhidmat di JKM..akhirnya tahun ini..cheqna dapat sama2 menyertai perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul 1433H..
seawal jam 7.15am cheqna dah gerak dari umah...ekceli dah lambat sebab janji ngan budak2 ni kul 730am kat tempat permulaan perarakan di Kampung Butut, kuala Berang...wani dah kol cheqna..jadinya cheqna pecut mrblack...tepat jam 730am cheqna sampai...tak yah tanya berapa cheqna pecut hokeh...=) 
layankan gambo..letih nak bercerita...=) 
cheqna..cj n wani....masa ni berkumpul kat padang kampung butut, kuala berang
Faridah nisa, wani n iwan..faridah makan kek pisang or karipap..hehehehe
bergambar dengan sebahagian kakitangan..
gambo lagi...tengok jam...masa ni masih lum gerak...ada 108 ke 180 kontijen erk..lupa...sekolah rendah..sekolah menengah,NGO, kakitangan jabatan dan JKK
kenal kan???always sebut..nisa..iwan..linda..cheqna..farifah..kakti..haji mez n wani..
yer..yer..cheqna tahu cheqna cantik..sekian terima kasih =)
lalalalalalalala
haji mez yang anda rindukan...kali ni tak songlap pen..hahahahaha
858am...baru mula gerak =)
masih senyum..=)
eh..tetiba...
punya semangat..ngan sandal2 cheqna cibik (baca bawak) penat weh
semangat waja....
ni dah sampai...masing2 kepenatan...
makan tengahari dulu..hehehehehe..masing2 lapo
cheqna n nisa..akhirnya.....=)
perjalanan sejauh 5.4km berjaya cheqna tempuh...ngan kaki melecet..muka dah hangus..tapi pengalaman yang sangat besh...=)

24 comments:

  1. Ibu YUsuf dah lebih 10 tahun keje gomen, sekali tak pernah terlibat dgn perarakan antara jabatan.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. terima kasih kak sha weh..
      nok makang mende??meh nak lanje meh =)

      Delete
  3. sygnya jabatan sy jarang join perkara2 macam ni

    ReplyDelete
  4. wah meriahnya...susah nak dpt peluang begini kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..bukan senang..
      alhamdulillah cuaca pun tak la panas sangat =)

      Delete
  5. lely serender awal2..
    vi ke pok2 laki ah..
    hahahha..

    oo, cheqna JKM k.brang yer..
    eh, dato sherry mai br ni terlibat dop?

    ReplyDelete
  6. Banyak hilang kalori tu 4.5 km...hehe.


    Pinjam baju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5.4km ler..hehehehehe
      kalau banyak hilang kalori besh jugak..
      hehehe
      kompem tak muat ni..baju cheqna beso....=)

      Delete
  7. Baju 'seragam'biru ek.. Sekolah akak kuning emas... Sambutan maulidur rasul sekolah akak dengar ceramah jer..x da perarakan pon

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua biru...huhuhu letih kak...sambil berarak sambil selawat..
      tapi besh la =)

      Delete
  8. assalam cheqna..dulu2 acik ska kalau ada acara macam ni..selain dapat berjumpa ramai2 dapat jugak seragam free..

    ReplyDelete
  9. wahh baju sedondon semuanya...cantek la color baju tuh cheqna

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~